tisdag 24 november 2015

Tanken var

att jag skulle umgås och ha kvalitetstid med bestie i fredags då jag slutade tidigt.
Kom hem och var helt utslagen, fixa kaffe och försökte intala mig själv att det hela skulle gå suveränt, tröttheten drog sig över som ett gammalt täcke och jag insåg mig själv besegrad. Skicka iväg ett mess, ännu ett mess, att jag drar mig ur, jag fixar inte det här! I morgon i fucking promise!
Sedan kolla jag på ett avsnitt av law and order och däcka som en klubbad säl.

Lördagen sken upp som en sol, och jag fick sova si så där 11h så jag var mer eller mindre helt lyrisk, städade lite, för ovanlighetens skull och styrde upp mig tillslut. Mr kom också innanför dörren, vi drog oss till bestie rätt snabbt. Hos bestie så åt vi lite snackade skit, catch up kallas det. Mycket trevligt. Snackade om arbetet, han tycker fortfarande jag ska ge det mer tid, men kan nu helt 100% säga att det här är fan inte min grej och jag blir inte lyckligare av att piiiiiina mig själv med tidiga mornar, det är liksom ingen som blir glad över det här. Middag enligt bestie, och jag hajade inte första gångerna vad han mena, vadå middag? För än han förklarade för mig, det är inte morgon längre. Det är liksom mitt på dagen Jesse!
Jahaaaa, nä inte i min värld, allt innan 16.00 går bort! Har alltid gjort kommer alltid att vara så.

Anyway, vi drog oss vidare till Ankaret, där jag fick träffa Old Boyfriens osv. mycket trevligt, vi stannade dock inte länge, Nr. 1 Mr skulle upp 9 på morgonen och spela in film, jag var dödstrött för klockan var ju en då efter klo. 01.00 så när jag väl kröp i säng och sov 12-13 h var jag utvilad rent kroppsligt men kunde lika gärna sovit någon timma till.
Söndagen pilla jag lite hemma, började lite smått att skissa upp saker till Björns tavla. Måste börja på det här nu.

Så i morgon ska jag försöka dedicera dagen till att måla, ja laga mat också. Borde åka iväg till uniformshoppen, men vi får se hur pigg jag är på en skala 1-10 yey.
Anyway, söndagen så skrota jag hemma och fixa och dona, sedan kom Mr som vart iväg på repet och hämtade upp mig. Vi åkte till Berga för att skjutsa dit Robin och sedan drog vi till Mr, jag hade marinerat lite kött dagen innan så jag började fixa mat på studs.
Vart en aning besviken på köttet, det var bra, men det kunde vart bättre.
Mr gillade det så jag är rätt glad.
Resten av kvällen gick i serier och film samt fysiska aktiviteter, Very fucking nice enligt mig, precis vad som saknats.
Det har liksom vart så mycket det senaste tiden med jobb, måsten, trötthet, ja livet att jag liksom glömt av, stressat bort, faktiskt saker/stuff jag mår bra av, älskar och njuter av.
Jag vill inte heller att vi blir en tråkig rutin, fear and i kind of hate that.
Ja, och det är här jag måste bli lite bättre, att inte falla in i någon slentrian rutin, för det kan jag ha på jobbet men ta med fan inte ett förhållande.
Nä skärpning Fröken! Samt börja planera dagarna bättre så man inte är konstant jävla medvetslös.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar