tisdag 9 augusti 2016

Dagarna bara springer iväg

har varit ruskigt sämst på att uppdatera.
Torsdags så gick jag av och kunde sova några timmar innan jag skulle upp och hoppa igen, Mr och jag skulle iväg och se star trek, och det gjorde vi på Sergel. Filmen var faktiskt riktigt bra, jag gillar ju star trek i alla fall den gamla varianten. Hjärtat är så rolig, för han påpeka att sedan Mr så har han frälst mig med dvs. men det var Starwars han menade *flin*
Det ska dock inte stickas under stolen att med Mr har jag lärt mig gå på bio, vilket var helt otänkbart för några år sedan, och sedan har jag ju alltid liksom gillat Marvels och Dc comics och med Mr så får man liksom en fördjupning i ämnet, och man hänger t o m med och lär sig massor.

Efter bion så drog vi hem till mig där jag lagade en kantarellomelett och sedan drog vi några avsnitt av serier och däckade rätt snabbt, båda var ubertrötta.
Fredagen kom som ett brev på posten och det var en fullspekad dag. Vi hann med lite fysiska aktiviteter, hann dricka kaffe och styra upp oss lägligt till att vi skulle till Texas för mat med Elfving.
Texas var jävulskt gott och ni vet när man blir så mätt så man har köttsvettningar, ja så var det. Sedan drog vi iväg till MoS för Suicide Squad, må den ha fått sopiga resenssioner men det skiter jag i för jag älskade filmen! Så det så!
Asså Harley Quinn spelad av Margot Robbie, asså va! Jessssusssss! Helt fantastiskt bra! I love it, asså när väl filmen släpps på dvd är den fan min! Jag är fortfarande helt lyrisk över filmen! Harley Quinn! Ah, love it!

Anyway, efter filmen så drog vi och parka bilen och sedan drog vi in till Fridhemsplan och gick på cooperfields, stället var packat med människor! Var rätt förvånad faktiskt, och väl där så dracks det lite öl. Sjukt skönt att göra något annat än A och att vara så nära tuben hem. Väl hemma så orkade jag inte hålla ögat öppet utan vi gick och däcka rätt snabbt.

Lördagen så drog vi iväg till Ekerö till hjärtats lantställe och medan karlarna byggde fläkt så gick jag och hjärtats mor och plockade blåbär. Jag kan säga att det finns en anledning till varför jag inte plockar bär, det är såååååååååååååååååååå jävla tråkigt! Asså sällskapet var det inget fel på men jeesussss, tråååååk bär! Nä det kommer nog ta ytterligare 10 år innan jag plockar några bär, svamp är ju min grej! Mer sport och mycket mycket roligare, det här är bara så beige! Men vi fick väl några liter. Sedan efter om och men så drog vi tillbaks till civilisationen och dumpa hjärtat på tuben och åkte iväg och handla.
Fick nästan 200 kr i pant! Äääääntligen fick jag bort dessa säckar med burkar! Så tacksam! Sedan så styrde vi kosan mot lägenheten och väl där så började jag laga mat, led ju något fruktansvärt av menssmärtor och var allmänt sur/grinig och otrevlig. Tacka fan för så förstående vänner och pojkvän, men bad rätt snabbt om ursäkt för mitt beteende. Det är inte okej att attackera människor som faktiskt inte är mer en kärleksfulla mot mig. Så skämdes rätt hårt. Måste jobba på det där.
Tacka fan för Mr och hans hjälp i köket för utan honom hade vi nog ätit bränd skosula och bränd blåbärspaj. Han var så underbar, inte bara med världens jävla tålamod med mitt fittiga beteende men att han orkade med ett virrvarr i köket.
Vi åt och sedan var matkoma ett faktum! Hjärtat ville ju in på A men vi andra stannade hemma, inte nog med finanserna men vi orkade inte stå och trängas med hela sthlm.

Så vi satt och kolla lite tv, serier och sedan drog Elfving hem och vi gick och lade oss. Jag var helt slut!
På morgonen så vaknade jag av världens jävla mensvärk deluxxx, trodde seriöst jag skulle dö av smärtan, men lyckades få i mig tabletter och efter 1 h så släppte skiten, samt en Mr som låg och gav en närhet och värme, så jag kunde tillslut somna om. Tack och lov! Söndagen kom allt för snabbt och ni vet när det svider i hjärtat, ångest, och man nästan börjar gråta av att behöva skiljas från det mest underbaraste i ens liv, ja då gör det ont! Omotiverad och trött så drog det till jobbet och det har varit allt annat än lugnt dessa dagar.
Nu är det dock nedräkning till semestern så det så.

Ja det är väl den lilla recapen jag hinner med idag, för nu måste jag göra nytta igen. Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar