fredag 12 augusti 2016

Fick mig garanterat dagens garv!

Har suttit här ett tag och börjat sakta men säkert jobba, hälsat på alla stammisar och ska precis till att se ett avsnitt av en serie, så dyker det upp 2 snubbar.
Säkert i 25 års åldern, den ena pinnar på medan den andra stannar upp framför mig och hälsar godmorgon osv. Sedan frågar han rakt ut, när slutar du jobba?
Jag svarar naturligtvis om några timmar, den här snubben kläcker ur sig, vars ska vi äta frukost? För du måste väl äta frukost!?
Jag börjar ju garanterat bara garva läppen av mig, tittar på honom och säger att det blir inget med någon frukost jag ska dessutom hem och däcka!
Han tittar på mig och säger, ja men jag kan bjuda på senlunch vid 16-17! *ASG* Asså, what!?
Jag garvar så mycket så han tar nästan illa vid sig, och säger att jag sänker hans självförtroende.
Sedan frågar han efter papper och en penna och börjar peta ner 07 och sedan kan du fylla i resten åt mig!
Då brast det totalt!!! *skratta bara ännu mer*

I got 2 give it 2 him, det var charmigt gjort, men tackade hjärtligt nej till frukost/lunch/middag eller något annat. Förklarade rätt snabbt för honom att jag är upptagen, vilket resulterade i en vänlig hälsning till Mr :)
Well, fick mig garanterat dagens garv om inte annat! Vissa dagar är roligare än andra på jobbet.
Saknar dock inte att bli raggad på, men det här var gjort med glimten i ögat och en jävla massa humor så jag är glad över skrattet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar