måndag 12 november 2018

Efter

en lång, stressig vecka gick jag av i fredags och kände mig helt dränerad. Kom i säng relativt tidigt fast allt för sent. Sov väl 4½ h och sedan var det upp igen. Startade tidigt då jag visste att jag behövde en lång startsträcka. Packade väskan och sedan satt jag och drack kaffe i mängder för att vakna. Drog vidare till Danderyd för att sluta upp med Puddin och hjärtat. Vi drog iväg med bussen till Åkersberga mot Phine, själva bussresan tog inte så lång tid, det var snarare den trevliga promenaden mitt ute i ingenstans, i skogen som störde mig. Framförallt för att de inte har gatubelysning! Annars bor hon mysigt till. Det var maskerad. Så när vi kom fram hoppade vi in hon Phine och sminkade oss och gjorde oss klara.
Jag var visserligen redan helt slut men det fick funka, sedan satt vi och mingla lite, pratade lite osv.
Vid midnatt tyckte hjärtat att det var dags att lätta så vi drog mot A. Väl där inne va det väl så där, jag var inte så taggad, jag var mest trött och kände liksom i nacken att den var stel och att något va på g. Runt småtimmarna drog vi hem, åt lite och sedan gick vi och sov.
Någon gång på morgonen (12-13) när jag skulle på muggen sade det bara pang i skallen, och jag fick en ruskigt jobbig migränattack. Drack massa vatten, tog tabletter och sedan lade jag mig igen. Runt 19 försökte jag komma upp men det gick bara inte, så ljuskänslig och så förbannat ont. Hade bara lust att kapa av mig huvudet. Ner i sängen igen och nya tabletter. Runt 23 kom jag slutligen upp, hjärnan kändes som bomull, och det har den gjort hela dagen. Träffade Frida en snabbis, hon kom ju över, och hade sjukt dåligt samvete över att inte kunna umgås. Så jävla irriterande.
Börjar väl sakta återhämta mig, men asså fy för dessa attacker. Jag vet ju att tullande med sömnen är ju en enkelbiljett till migrän, så jag får ju lite skylla mig själv. Sömnen har ju inte varit den bästa om man säger så.
Var rätt ledsen och sur på att en hel dag hade gått åt att ligga i sängen, men va fan ska man göra?! Satt i alla fall vaken rätt länge på morgonkvisten. Kom väl i säng runt 13 men det fick fungera då jag en då skulle jobba. Måste landa rätt med sömnen.

Kom även på igår att jag inte hade någon föda, så jag drog förbi Ica och köpte en skitäcklig sallad. Aldrig mer! Hann handla lite vettiga varor också så kan jag laga mat i dag, jag avskyr att inte ha med mig vettig hemma-lagad mat. Visst det fungerade i nödfall, även om salladen var skitäcklig.
Veckan bjuder inte på mycket, mest städande hemma, dammsuga, plocka och torka golven. Annars är det enbart jobb på menyn.  Nu är det sådan tråkig period då vädret suger och man inte orkar någonting. Lääääääängtar efter den 23 för då ska jag klippa mig!!!! Lääängtar även efter en långledig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar