tisdag 20 november 2018

Igår

var jag ledig, och borde ha städat osv, men fick inget gjort, enbart en tvätt. Sedan satt jag och spelade Zelda, ovanligt?
Nu börjar paniken sprida sig lite då Renatha kommer på Lördag och det ser ut som det gör. 
Skulle jag varit ledig, hade jag städat hemmet från golv till tak. 
Måste komma ihåg att tvätta lakanen som ligger i extrasängen. 
Aja jag får göra det bästa på Torsdag och Fredag, visst jag kommer få hjälp av karln men hade hoppas på Torsdagen, men han skall gneta. Vart lite suris, men det var enbart av dessa skäl att vi dessutom inte har för många fridagar tillsammans. Fredagen kommer gå åt att vara hos Frisören osv, sedan städa det sista. Lördagen är ju inte direkt alone-time heller eller kommande vecka, vi är dessutom uppbokade på saker fram tills i December. Men nu är det som det är så vi får ta helgen i Älvdalen tillsammans helt enkelt om 4 veckor. 

Jag orkar inte ödsla energi på att sura ihop. Nä, jag skall nog hinna med allt pyssel. Jag får lägga upp det strategiskt så hinner jag nog. 
Kan dock inte vänta tills det här året är över och slippa alla måsten och skit, det är bra nu.
En annan sak jag verkligen blir sur över är lönespec. varför skall den alltid komma så sent, en dag innan??????? WHY! Det är ren idioti om man frågar mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar