lördag 12 januari 2019

Bose Sleepbuds

Kan inte prisa dom nog! Tipset jag fick av Anna var att höja volymen helt enkelt och att det skulle ta upp till 3 veckor att vänja sig att sova med dom. Måste tacka Anna för goda tips.
En annan sak som man faktiskt måste tänka på är rätt kudde! Yes! Tro mig, jag har 3 kuddar jag sover med, men ingen av dom funkade med mina sleepbuds, jag snodde mannens kudde, jag känner inte ens av dessa, jag ligger och flyter på moln! Vilken skillnad!!! 😍
En annan omställning är ju att jag faktiskt ligger och lyssnar/har ljud i budsen, jag har normalt sovit i ett kolmörkt rum och totaltystnad. Det är faktiskt en rejäl omställning, första natten hade jag regn sedan vågor, dock så fungerade inte det i längden då jag bara låg och störde mig på ljuden, men det finns faktiskt fler ljud. Man får testa sig fram helt enkelt, jag har något dovt statiskt ljud nu, och det sov jag till som en stock. Jag tror jag måste variera ljuden faktisk efter hur jag mår, men igår så fungerade statiskt, hörde inte ett piss av mannens snarkande, dessutom blir jag normalt väckt av när han kliver upp, men hörde absolut ingenting!!!!! NADA!!! och så gott jag sov! Oh, helt underbart att vakna upp utvilad! Kommer inte ens ihåg när det var sist, eller om jag någonsin har vaknat upp med en sådan känsla. Dessa kommer jag faktiskt börja använda slaviskt, för jag vill ju faktiskt att vi sover i samma säng, slippa att sova i soffan eller extrasängen. Man måste liksom hitta ljudet som fungerar för dig personligen, vänja dig sova med dom, om du är som jag, som är van vid tystnad samt rätt kudde!!!! Rätt jävla kudde!!!!! Vitalt för att dom skall fungera!!! RÄTT KUDDE!!!!

Som vanligtvis mina fantastiska mornar är, så vaknar jag upp och är superarg, irriterad och hatisk, världens sämsta morgonhumör, men inte idag, from som ett litet lamm. Det är tillhör också ovanligheterna då jag går på ilska, men ingenting! Inte en uns ilska, och det var faktiskt jätte skumt att gå runt och vara på bra humör. Nästintill irriterande, men skönt att slippa vara arg, och den energin det faktiskt tar att kliva upp om dagarna. Vi får se om det håller i sig. Håller inte direkt andan, positiv som jag är.

Okej att prislappen är saftig, det är den, men fortsätter det på den här nivån, så kan jag säga att det är värt pengarna. Så det lär komma en och annan uppdatering hur det går med sleepbudsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar