onsdag 30 januari 2019

Måndag

gick jag av och kom i säng svinsent. När jag väl skulle kliva upp tog det rätt bra med tid att vakna, mannen hann hem ifrån jobbet och t o m åka till Tippen tills jag var klar. Vi gled över till Elfving och fick mat och lite gott vin. Mycket mysigt, behövde liksom lite kvalitetstid, har inte sett mycket av Fröken då hon har ett helt galet schema.
Anyway, det vart snack, god mat samt film.
Vi gled hem med näst första tåget, och väl hemma var det bara att sätta igång att laga matlådor, inte utan lite fysiska aktiviteter. Det var välbehövligt!! AMEN!
Så efter allt sexande så vart det matprojekt, allt gick riktigt bra enda tills jag fick kokande pastavatten över min vänstra hand. Det gjorde så jävulusiskt ont så ni vet inte! Mannen var snabbt fram med ispåse och det fick jag liksom köra på i ett par timmar tills vi skulle sova. När jag väl försökte sova så brann handen, och gjorde så fruktansvärt ont så jag fyllde på en ny påse med is och somnade tack och lov med den. Sov gjorde jag också men i och med att jag har haft så ont så har jag legat och pressat käkarna igen så hade jävulskt ont i skallen när jag vaknade. Men 2 alvedon och en kanna kaffe gjorde susen. Sedan så hörde jag av mig till Suss och frågade vars hon jobbade och hos mig! I hela två nätter!!!! Whoooooo!!!!😍😍😍😍😍😍😍😍😍

Anyway, snackade med Elfving och hon tyckte jag skulle ha tagit olivolja och salt för brännskadan, men det har jag aldrig hört talas om, inte heller Suss som arbetat som kock, snarare is!  till och börja med använder man salt på golven i kök, men inte på en brännskada. Nej tack, det gjorde underverk med isen. Inga blåsor, inga ärr, bara lite svullet, kanske lite vitfläckig på handen men vet ni vad, det är okej. Haja, två brännskador på händerna under en vecka! T o m när jag arbetade som kock så fick jag på sin höjd oljestänk men fan inga brännskador, ever!
Ja, ja shithappens! Ja och på tal om skit, hade så illaluktande fisar så jag höll på att gasa ut Babe från sovrummet igår, rostad lök va! Det var något ur denna värld! Det kändes som att något hade dött uppe i röven! Fy! Där av försöker jag undvika lök ätandet till 0% Jösses va det får fisarna att lukta! 😬😵

Och snart är det helg tack och lov!!! Fredag och lördag är vi bortlovade men det skall bli kul, tyvärr inget tv-spel för min del ****suck**** Aja kanske nästa vecka.
Hittade även en födelsedagspresent till Elfving, vilket jag är så glad över ***pustar ut****
För va fan köper du till någon som redan har allt????? Precis.
Aja, nä nu skall jag fortsätta att titta på netflix, och kanske sätta igång med att diska, det var ju det jag skulle göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar