fredag 4 januari 2019

Min hjärna

ville inte stänga av sig i morse, jag försökte verkligen sova, men det gick verkligen inte. Somnade allt för sent. Vaknade några ynka timmar efter och insåg att det är bara att börja plocka igen. Dammsög ett par gånger, lyckades inte moppa, men det är bara för att jag inte lyckades dammsuga allt. Under sängen skall vi inte ens prata om, vart fan kallsvettig bara jag tittade på eländet!  Jag bäddade om i alla fall, hängde tvätt, gjorde rent köket, bla bla bla. Får helt enkelt ge mig i kast med skiten i morgon, som vanligt på mina lediga dagar.
Lyckades i alla fall lokalisera tyget som jag behöver och jag måste komma ihåg att ta mått till kuddarna.
Sedan gjorde jag rent toaletten, vasken skulle egentligen tagit duschen men det finns ett x antal timmar jag har till godo innan jag skall till jobbet, och jag hann bara inte! Med i princip gråten i halsen så sprang jag till tåget, för jag var så sen.
När jag väl kom till jobbet så fick en resenär världens jävla utbrott på mig då jag inte lät henne planka, så hora, fitta inklusive en jävla harang om hur dum i huvudet jag var, så det var ju en helt fantastisk början på sin arbetsdag. Orkade dock inte ens ta en diskussion med vederbörande, var för trött för att ens bli upprörd, utan förklarade lugnt och sansat att jag mer än gärna hjälper henne att fylla på kortet med vägbeskrivningar, you name it. Det var väl den totala 0% responsen från mig och vänligheten som bara rann över, men jag nappar inte på sådant där. Det här är mitt jobb och jag tänker fan inte börja munhuggas tillbaks. Hon gick runt i biljetthallen och slog på spärrarna samt accessmaskinen och skrek i några minuter. Jösses säger jag bara.  Hennes kompis kom slutligen fram till luckan och bad mig om ett månadskort.
Aja, ibland har man dåliga dagar helt enkelt, men jag går ju knappast in på banken och ber om pengar bara så där, eller Ica och kräver något gratis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar