torsdag 3 januari 2019

God fortsättning!

Gott nytt år!
Hoppas nyårsafton var trivsam för de flesta. Själv stod jag i köket med bestie och lagade mat till 20 pers. I år gick verkligen allt smärtfritt, och under 5 min så hade alla mat. Det var nog den bästa serveringen hittills. Mycket bra, och mycket nöjd är jag! Sedan så slapp jag förrätten för den gjorde Elfving och den knäckte! Det var mycket mycket gott. Cassie och Johanna hade fixat efterrätten så ännu en mindre arbetssyssla som försvann och jag som vanligtvis inte gillar Creme brulee åt och tyckte det var sjuktgott! 
Sjukt jävla bra nyårsfest måste jag säga! Mot tolvslaget så drog vi mot A och där mötte man nära och kära så tolvslaget firades traditionellt med nära vänner och naturligtvis universums bästa man 💖
Naturligtvis vart det drama på slutet, Björne fick en lavett av Olofsson så hörapparaten flög av, men vi lyckades fiska upp den från golvet i tid, innan den vart krossad av alla klampande fötter. Sedan drog vi helt enkelt hem. Väl hemma hörde Saga av sig och undrade om jag kunde låna cash till en taxi, men när hon väl nämnde 1900kr så sade jag bara iskallt, kom hit vi bäddar en säng. Så jag mötte Saga längst vägen, hon fick i sig lite käk och däckade rätt snabbt. Hon va i alla fall safe och det var jag nöjd med. Längst morgonen började jag må bajs, och ja efter magknip av bara helvete och ett x antal toalettbesök spydde jag några gånger också. Jag tål helt enkelt inte öl, eller skumpa. Sedan var migränen ett faktum, men hann ta tabletter och somna om. När jag väl vaknade så var ju migränen bortblåst. Tack och lov.
I år hade vi det traditionella bakishänget, så mannen stod och gjorde burgare till folket, jag fick min betydligt senare då jag skulle arbeta. Men det var riktigt kul att sitta och surra skit. Mannen fick födelsedagspresenter av Fronken och Frida och jag fick en nyckelring i julklapp i form av en döskalle! Asså snacka om att jag vart chockad, men glad! Nu hade vi ju inga presenter alls vilket sög. Men jag hade liksom inte ens tänkt så långt, känner mig lite bortgjord faktiskt. Ja, ja.
Mannen kom ut till mig runt 3.00 och då var stormen redan igång, asså det blåste så vansinnigt mycket så det var löjligt! Jag och Sus satt på morgonkvisten och uppdatera på fejan för vänner över väglaget och trafiken, ja just trafiken det var en svart dag igår! Jösses va vi ställde in bussar osv. Träd som föll som käglor på vägar mm.
Bara i Brommaplan hade det druttat ner träd över spåret så det var ju enkelspårigt rätt länge. Borta vid oss hade det fallit ett och annat träd men dom höll på för fullt när jag gick hem för att rensa vägen. Nu hoppas vi att vi slipper fler orkaner av denna kaliber!
Nä, det var väl allt för denna gång, jag skall försöka att orka uppdatera lite mer, men är så trött och utarbetad just nu så det är löjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar