fredag 11 januari 2019

Idag

ja, det har varit en okej dag, fast jag sovit skräpigt som fan.
Jag är trött.
Att ens dagar börjar med att plocka, fixa tvätt, städa undan är vardag, men jag blir extremt grinig när jag inte får sova. Så idag gick jag upp vid 13 tiden och lade mig i soffan istället då mannen låg och snarkade så det ekade i hela huset. Tacka fan för mina sleepbuds för jag hörde honom ut i soffan.
Det var även en tölp, dörrförsäljare som ringde på och vart så arg så hade ju svårt att komma ner från adrenalintoppen. Vem ringer på någons dörr klockan 11.00 på morgonen!??????

Anyway, funderar på att köpa en bäddmadrass till Vallentunan som står i vardagsrummet som används av gäster när dom sover över, den är lite väl hård just nu.

Längtar till på söndag då jag är ledig och skall över till Elfving och träffa henne samt katten. Bara lite hemmamys och lugn. Annars så sitter jag mest och väntar på att Januari månad är över, för jag vill bara veta vad jag får för tjänst och vars jag hamnar, samt lämna in årets semester.
Det blir som sagt inte mycket av den varan, en vecka i början av sommarn samt i 2 datum i Augusti sedan tror jag faktiskt att jag tar ut strödagar så jag får ledigt några loong-ass-weekends naturligtvis nyårsafton för den vägrar jag arbeta. Är en mer arbeta igenom sommaren typ och ta ledigt i oktober/November om det ens blir det i år. Funderar på att spara lite dagar också.

Fy så omotiverad jag är idag, jag avskyr när jag är så här trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar