fredag 11 januari 2019

PMS

Idag vakande jag upp och hade sjukt ont i ryggen, jag vet ju att det är knappa dagar eller ens timmar till Berta-Britta gör intrång i livet igen. Jag har dock sovit som en stock det är positivt. Men som alla mornar så vaknar jag upp, styr mig in i duschen för att ta mig vidare i vardagen med kläder, smink osv.
Något som dock är ett vanligt inslag i dagen är att under tiden kaffet står och puttrar så tar jag en runda med dammsugaren, jag plockar undan, fyller/tömmer diskmaskinen. Gör rent köket. Sedan efter det så äter jag frukost och dricker mitt förbannade kaffe. Går en runda runt huset, kollar status med återvinningen, hushållssopor, kollar toaletten, handfatet, ja oftast står jag där och rengör skiten varenda dag. Ja som sagt, fyller på toalettpapper, slänger på tvätten eller viker skiten bla bla bla så i princip är morgnarna ett evigt städande.
Idag hade jag god lust att bara elda upp hela hemmet, men då har vi tyvärr ingenstans att sova och det går ju inte.
Jag är på fruktansvärt dåligt humör, och jag har bara lust att spränga upp något, så arg är jag. Jag är arg på i princip allt. Inget är bra idag, jag vill verkligen inte ens sitta på jobbet för jag är rädd att jag kommer explodera på en kund eller alla kunder. Idag hoppas jag att det blir snorlugnt och att jag blir lämnad ifred.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar