söndag 12 juli 2015

Dagens bittra inlägg.

http://www.metro.se/metro-debatt/lat-mig-baka-bullar-och-dricka-skumpa-medan-min-man-byter-dack/EVHogi!DWkR4lpBZU2jI/

Handlar om det här, jag läste igenom artikeln och tycker mer eller mindre, more power 2 ya!
Pojkvännen dela denna och vips var det femtioelva inlägg från dvs citronfittor deluxx.

Ja, jag är för jämnställdighet, och feminist, men jag tar ett stort kliv ifrån det hela med tanke på vad jag läst idag.
Då har jag en helt annan inställning till det hela.

Vem är jag att kritisera hennes val, fan va kul att du trivs och tycker att livet är toppen och att det fungerar för er! Alla är vi unika, alla gör vi våra val, vem fan ska komma och tycka att man är kvar på stenåldern då det fungerar och de båda trivs!!!!

Jiiiisess, tyckte mest att den var skriven med glimten i ögat och en massa humor, som sagt more power 2 ya.

Kommer instinktivt in på en annan disskusion jag hade med hjärtat något år sedan, om just feminism och jämnställdighet, att jag garanterat inte är urtypen och att han reagera på att jag "serve" människor. Här kommer det dock in med min uppväxt, samt att det är fan i mig mitt val, när t e x någon oavsett pojkvän eller vän eller något annat, gäst kommer hem till mig förväntas man att ha en upplevelse, jag äääääääälskar att skämma bort människor med mat, fixa disken osv. Jag vill verkligen inte att någon ska gå hemifrån mig varken hungrig eller onöjd. PUNKT!
Varför jag skriver uppväxt är för morsan är kock och visade alltid sina gäster sina skickligheter, samma är ju faktiskt med mig, jag är också kock och älskar att laga mat och älskar att skämma bort mina nära och kära.

Men nu tar jag avstånd från allt som heter feminism för jag är allt för det dock på mitt egna skeva sätt. PUNKT.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar