lördag 2 juli 2016

Varning för fettmycket gnäll!

Jo men visst sörrö!
Natten mot torsdagen var allt annat en bra, ribban lades rätt tidigt. Jag är gamlaskolan så jag går alltid ner på perrongen och möter sista tåget, det är rent av säkerhetsskäl samt att ingen ska behöva bli inlåst osv. Jag kommer ner och tar en koll på perrongen in till staden, noll människor, sedan hör jag massa röster och skrik, det visar sig vara sex stycken ungdomar som sitter vid perrongkanten och dinglar med benen. Jag hör även tåget komma, och skriker (tacka fan för bärande och stark röst)  Upp för i helvete osv!!!! Ungdomarna rör sig snabbt, och i sista sekunden så hinner den sista av dom få in benet innan tåget åker ut i från tunneln mot resten av perrongen. Tågföraren undrade naturligtvis vad som hände, det enda han såg var ett ben som fladdra förbi honom, och jag förklarade saken. Hade han nu kört in 30 sekunder tidigare hade han klippt dom. Han var väldigt tacksam men skärrad. Tro fan det.
Ja och där var ribban satt.
Jag satte igång som vanligt, men längst natten så blir jag vettskrämd, massa obehöriga människor på stationen och det här blir ju som alltid jävligt irriterande för min del, jag får springa runt och köra ut dessa och man blir bara leds. Det tar så mycket av min faktiska effektiva arbetstid.

Anyway, jag får gå igenom alla stängningsrutiner som stjäl tid, sedan så får jag mig världens chock då någon har tömt ett rum på alla arbetsredskap, stod som en fågelholk i chock och stirra på tomheten som rådde på stationen. Länsat och klart, så jag hann inte utföra mina arbetsuppgifter korrekt eftersom jag sprang och letade efter allt, utan någon lycka. Allt som bara kunde kuka ur i går, KUKADE UR!
Jag orkar inte ens fortsätta skriva om eländet.
Fick dock sova med Mr, ja i alla fall en stund, det kröp så fruktansvärt i kroppen och kunde inte stressa ner igen så somnade väl efter 13.00 Jag var helt slut!
Men fick se Mr och det var fan i mig veckans höjdpunkt deluxxxxxx ska jag lova, började ju grina igår över att han dök upp hos mig, asså va!
Han är bara världens finaste, och kunde jag så skulle jag skänka honom hela världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar