onsdag 5 december 2018

Att försöka förklara

för någon att man är en person på sitt arbete samt en annan utanför, ja det är svårt.  Jag är inte exakt samma person på jobbet som hemma. På min fritid är jag mer avslappnad och mindre professionell. När jag tar på mig min uniform är det arbete och säkerhetstänk, den rollen tar jag faktiskt på största allvar. Jag vill inte blanda in mitt privatliv i jobbet, jag vill inte att människor skall veta precis ALLT om mig.
Lustigt säkert, för jag sitter ju och skriver av mig så allt finns visserligen synligt. Men ja, svårt att förklara.
Jag har dessutom väldigt svårt för folk letar upp mig medvetet, för att kolla vars jag bor, är jag ensamstående eller gift o s v. Det liksom inkräktar på min privata svär.
Allt finns visserligen numera på nätet serverat på ett silverfat. Man kan hitta det mesta, men jag blandar helst inte arbete med fritid.

Anyway, vi hade möte i natt APT, vilket var väldigt givande, kort, koncist och informativt.
Det har ju knappast hänt sedan dacke red förbi, samt så gillar jag min nya chef, han är rak, inga krusiduller. Mycket säkerhetstänk och noga med feedback. Lyhörd är fan i mig ett bra ord, samt ödmjuk men tar inte skit. Sådant uppskattas. Och han gör saker!!!!

Utöver det så skall jag försöka stå ut i 2 nätter till, sedan är det ledigt i helgen, helst av allt skulle jag skippa allt som står på agendan och bara ligga hemma med puddin, kolla film, äta, ligga och umgås, men nu blir det inte så. Ja, ja snart! ÄLVDALEN here we come!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar