måndag 24 december 2018

Herre jösses vilket

jävla arbetspass! Spydde lite i munnen i natt, och inte så lite! Fy fan!
Anyway, jag  har precis ätit, och nu sitter jag mest och filosoferar över att vi inte är i Älvdalen och faktiskt hemma! Jag har redan börjat planera nästa resa upp, men då skall vi vara borta en hel vecka och inte en helg. Helg är tok-kort tid, bättre än ingenting visserligen, men ni förstår inte hur mycket jag älskar Dalarna! Jag älskar att åka upp dit, det är liksom ladda-batteri-må-bra-tid. Inte nog med av själviska skäl, jag får puddin för mig själv, men man får ett helt annat lugn. Det är bara magiskt. Skulle jag kunna, hade vi åkt upp varenda lediga helg! Men nu går ju inte det riktigt i och med att det faktiskt är en bit att åka.
Sedan är det magiskt vackert, man blir mållös, och det är inte ofta jag blir imponerad av landskap, länder längre men Dalarna gör det varenda gång. Jag älskar den där stugan! Jag älskar att bara vara där med den jag älskar mest på denna jord. Det är liksom som man kan andas igen. 

Ja, ja jag skall inte mala på mer om Dalarna och Älvdalen, det kommer komma fler inlägg om det i framtiden.
Jag hoppas innerligt att min ärade kollega kommer i tid idag i och med att jag slutar 06.00 jag skall försöka orka laga någon vettig föda innan jag drar mot kneget idag, börjar ubersent 00.10 och har jag otur så jobbar jag med en kollega jag tycker mindre bra om. Aja, nu skall jag ta en cigg och kicka igång morgonen. Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar