onsdag 5 december 2018

Idag

känns det som att mitt kaffe hade behövt kaffe för att vakna.
Seg är bara förordet. Det är den här tiden på året jag får 0% dagsljus, och jag är konstant trött, spelar ingen roll om jag fick sova 8h eller mer, jag är medvetslös.
Jag gillar inte att komma till jobbet och behöva prata det första jag gör. Förstå mig rätt, klart jag pratar med kollegan och hör om det är några fel o s v när jag avlöser vederbörande, men att behöva vara social på morgonen är fan inte min grej, jag älskar att bara komma till jobbet och ha egentid. Göra mina rutiner, så som att bara sätta mig och gå igenom alla mail, samt fackliga saker och sedan bara sitta, ta det lugnt en timma, samla mig, innan jag sätter igång på allvar. Jag behöver det.
Jag behöver inte prata varenda dag med alla, jag gillar min egentid.
Klart jag pratar med mina absolut närmaste, men det är familj och det är en helt annan sak.
Anyway, jag hoppas att mitt arbetspass idag går helt enkelt smärtfritt, orkar inte med några krusiduller idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar