tisdag 18 december 2018

Dagen började

inte speciellt strålande, sov knappa 4 h på sin höjd. Fast mannen mår ju som han mår, täppt i näsan och snarkar där efter, det är som att försöka sova bredvid en såg. Men som sagt lider med honom. Hatar att vara förkyld.
Anyway, dagen kickade igång med att inse att tvättmaskinen hade gett upp. Gjorde rent varenda vrå i den där jävla makapären för att få den att fungera, icke! Det enda jag inte fick upp är ju då en ventil som har fastnat, jag tror det ligger ett och annat där, men men, det fungera helt enkelt inte. Tessie tyckte att vi skulle tvätta i tvättstugan, eh, nej på den för det finns inga tider som kommer passa för min del, så det blir att köpa en ny. Joy!
Efter allt strul med maskinen så började jag riva av, jag har dammsugit, moppat golven säkerligen 3 gånger, dammade av, torkade, plockade undan saker, ja det var fullfart i princip hela dagen. Sedan kom mannen hem och började rensa avloppet, hade jag vetat det hade jag inte städat hela toaletten. Det kändes som att det var helt i onödan då det såg ut som det gjorde när han var klar. Ja, visst att jag är tacksam över att det är rensat, men jag hade kunnat lägga den energin och tiden på t e x köket.
För det är det som är kvar, samt att dammsuga under sängen och dammtorka runtomkring.
Jag är rätt trött om jag skall vara helt ärlig, och på sjukt jävla dåligt humör, då jag fick en snusleverans dessutom som var helt fel. Den här dagen kunde fan inte börjat sämre.
Jag är helt slut, från att dragit av ett städpass hemma så skall man behöva dra av ett arbetspass på det. Jag är fan i mig gråtfärdig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar