torsdag 10 juli 2014

I morse

(min morgon 16.00) så vaknade jag upp av den ultimata, snuskigaste, porrigaste drömmen hittills, vilket fick mig att rodna i massor, och jag rodnar inte allt för ofta  *ler* men jiiiisesss. Snacka om dirty!

Anyway, nog om den, jag klev upp och var på rätt bra humör, städade klart, vek all förbannad tvätt som tog fruktansvärt lång tid, hann ruttna en och annan gång, men som sagt nu hittar jag saker. Sedan styrde jag även upp resten av huset som såg ut som ett bomb nerslag efter att jag letat efter mina nycklar här om dagen. Ja som sagt man kan städa och ha det kanon, sedan så dagen efter kommer man inte ihåg vars man lagt sina nycklar och ja huset ser ut som hej kom och hjälp mig på 30 minuter. Dubbelt så mycket jobb, men men man lär sig.

Sedan starta jag min dagliga promenad som brukar ta 1 h innan jobbet, en slags ritual för att vakna i guess. Jag gillar promenader, skarpt, men den här värmen är inte riktigt med mig. Jag säger inte att jag längtar till hösten eller vintern, men det är så mycket lättare att promenera då. Jag gillar att gå mig varm, men i denna värme/hetta blir det liksom dubbelt upp, man svettas som en liten gris! And i sooooo don´t like it. Okej, att det är tusen och åter tusen gånger skönare att gå på kvällen än på morgonen, men en då! Det är fan inte svalt nog! Så there u have it, dagens I-landsproblem. Jag ogillar att behöva promenera i värme, men jag tvingar mig en då till det.

Anyway, min dag förändrades från bra till sämst, att människor kan vara elaka ja, det vet alla, men att behöva få något känsligt slängt upp i ansiktet gång på gång gjorde mig ruskigt ledsen och jävligt deppig. Jag vet att jag inte ska ta åt mig bla bla bla, men lättare sagt än gjort då det är liksom inpräntat sedan barnsben och att det är så pass känsligt. Tänker inte gå in på ämnet men en då. Jag tappa liksom lusten till allt.
Nu vill jag bara att resten av arbetsveckan ska gå snabbt och smidigt så jag får vara ledig. Punkt.
Idag kommer bli en stressig dag, jag ska hem och sova några timmar sedan har jag hela dagen full med massa måsten, jag hatar för övrigt måsten. Fredag kan du vara här nu!!!?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar