måndag 28 juli 2014

Sol och värme

Helgen, ja min sådan började med i torsdags då jag gick av. Tog mig hem med tunga steg, gick som vanligt från Alvik, och det var så sjuktvarmt! Värmen var verkligen brännande, men tänkte att det skulle trötta ut mig i alla fall. Rasa i säng allt för sent och fick mig väl 3h sömn innan varenda alarm gick av i lägenheten. Hade systematiskt langat runt alla alarm så jag fan kom upp, och upp flög jag. Mindre road. Dock så får man offra sig om man ska vända dygnet.

Skit samma, jag var någon timma senare på promenad igen mot Alvik, och även den här gången så lacka svetten längst kroppen och jag kände mig bara svimfärdig. Jag skulle in och möta Tobias vid Centralen, han kom nämligen från Uppsala. Var en aning nervös, alltså inte för Tobias men faktum att vi faktiskt har snackat i flera år och inte setts IRL. En annan sak att se någon via en livecam, men en då inte.

Jag anlände till Centralen, leta upp rätt spår och vips stod han framför mig och log. Vi hälsade med en kram, och gick sedan vidare upp till entrén för att han ville röka, vi snacka lite och bestämde oss för att promenera till gamla stan. Ja vet inte om det var en av våra bästa idéer eftersom det verkligen var 30+ och det kändes i luften men det var en då jävligt fint, sedan så är jag rätt tacksam, behövde faktiskt dagsljus. Skönt att komma ut någon gång. Väl vid gamla staden så gick vi på SF bokhandeln, har liksom vart in, men aldrig hajat att det faktiskt är så stort som det är. Snurra runt där inne och såg en och annan bok som jag faktiskt ska leta upp på nätet som kommit. Anyway, efter det så tog jag och ringde hjärtat, han hade snackat om torkade skinkan, tanken var att dra förbi honom, men han hade hittat till Mosse Backe och bad oss komma dit, så vips var vi på gående fot mot slussen, väl där så tog vi hissen upp till Gondolen och tog oss via gångbron upp. Tack och lov, hade nog dött om jag försökt luffa upp för backen vid slussen.

Anyway, väl där så satt hjärtat vid Ölstugan Mange jobba på. Jag köpte lite vin till oss och sedan sjönk vi ner vid ett bord, mycket mysigt. Vi bestämde även oss för att dra till pastan sedan vidare till hjärtats ballefjonka för lite häng. Första anhalten var dock apoteket. Efter det promenera vid längst Hornsgatan och vem fan springer jag inte på om inte Jan!! En gammal stammis från Ankaret som jag inte setts sedan år och dagar sedan, kärt återseende.
Vi plockade med oss pasta och sedan klev vi upp hos hjärtat. Väl där satt vi på ballen och snackade bort kvällen. Klockan började närma sig midnatt, hjärtat skulle till A, och vi bestämde oss för att dra hem. Jag var för trött, asså nu snackar vi medvetslös. Anyway, jag fick göra ett pittstopp vid Centralen för nu råkar jag ha världens minsta blåsa men efter det så var det Alvik för 3je gången den dagen. Tog en lugn promenad hem, det gick ju t o m att andas! Vi kom hem och rasade i soffan, vi satt väl och snacka i några timmar innan man rasa totalt och somna som en stock.

Fredagen var extremvarm! Fan, asså svettades från alla konstiga ställen. Vi snacka lite om vad vi skulle hitta på, om vi skulle bada, dra till hjärtat, ut osv. Vi började med att vakna, dricka kaffe och bara slappa, värmen var ju påtaglig och gjorde som man tappa all energi man hade.
Anyway, vi bestämde oss för att dra till Bromma och handla lite mat, samt hämta mina packet. Vi promenera även dit, och höll seriöst på att gå sönder av värmen.
Väl hemma så drog vi ett tag i soffan innan jag slängde ihop en pastasallad. Det var det enda jag kände för att göra samt att äta, sagt och gjort vi åt.

Jag var väl en aning irriterad för att inte komma ut på staden, men hjärtat påminde mig rätt snabbt över, King D på grönan, samt löning och varmt väder. Valet var inte svårare än så, hemmaplan funka kanon!
Vi satt och drack något glasvin samt snacka, vilket var precis det jag behövde. Vi var väl vakna allt för sent och när vi väl däckade var väl klockan runt 7 på morgonen. Tobias vaknade före mig och lät mig verkligen tok sova bort hela dagen, well jag behövde väl sova, men en då. När jag väl kicka upp så vart det fulle samt försöka styra upp sig en smula för var bjuden hem till hjärtat på middag. Packade väskan, slängde ner vinet och sedan var vi på väg igen. Promenerandes mot Alvik, denna gång gick Adonis förbi, jag kan inte få nog av den karln!

Anyway, sedan drog vi oss mot Centralen. Fick mig en genomgång av Sj apparaten, Tobias fick sin biljett, sedan hitta vi rätt spår också. Jag hängde kvar ett tag tills jag bestämde mig för att sluta låta hjärtat vänta på mig. Vips var jag vid Zinken.
Vi satt ett tag på ballen och bara tog det lugnt, det var även runt 20 snåret så det började bli behaglig värme att vistas i. Sedan så åt vi en helt fantastiskt lax och massa goda rotfrukter till, samt hjärtats hickorysmör som bara är för jävla underbart fantastiskt himmelskt underbar. Mums!!!! Vilken middag, men det var som hjärtat sade, jag känner mig flottig inombords, eh jag hajar vad han menade men vem brydde sig med så godmat!!! Oh! Ni förstår liksom inte!

Efter maten så satt vi och tog det lugnt, drack vin och umgicks, själsligt gott! Själslig kvalitetstid är vad jag lever för! Fick mig också lite inblick i annan musiksmak än den jag äger och har. Vid elva snåret hoppa hjärtat in i duschen och 20 minuter senare var vi på väg till Ankaret. Väl där så stod Jörgen vid gubbhörnan så det vart kramkalas, sedan kom även Olofsson, Matte, Anna, Frida osv. osv. Kul att se människor man gillar och bryr sig om. Jag saknar ett mer socialt liv helt enkelt. Det var så varmt där inne så man fick springa ut och in stup i kvarten. Jag ock Jörgen lyckades kyla ner oss med ett glas fylld av is, isbitarna var fan bakom öronen, handlederna, nacken osv. och det roliga är att även om kläderna vart blöta så torka dom på nolltid.

Anna var den som gav upp först, sedan Jörgen. Jag drog väl vid 2 och är imponerad över att jag höll mig så pass länge. Innan hemgång gick jag förbi Henke vid Rådmansgatan och gagga skit, sedan så satte jag mig på tåget och klev av, ja! Vars fan annars än i Alvik. Trilla hem och var helt enkelt slut som artist. Käkade lite sallad, samt en jävla massa kakor tills jag höll på att seriöst behöva spy, men lyckligtvis så gick det inte så långt. Jag snackade en snabbis med Elfving och däcka.

I söndagsmorse vakna jag runt 11 då jag hörde åskan dundra, eller snarare det smällde till så pass att mina fönster dåna. Så naturligtvis kunde jag ju inte sova, utan vakna och satte mig ner i soffan för att äta en sväng. Njöt av fulla drag av åskan, blixten är jag inte alls road av men åskan är helt underbar! Anyway, väl efter mackan insåg jag att klockan var 12 jag ska jobba inatt! Sömn! Så jag lade mig, och tro det eller ej jag sover som bäst när det är oväder, jag vaknade motvilligt upp på kvällen. Fick även veta att det vart översvämningar, det kom ca en månadsregn under några timmar. Helt fantastiskt! Pwn var allt annat än kul igår kväll, trodde ju att det skulle vara lite mer svalt. Bah! My Ass! Det var det inte, men sådant stoppar inte mig, så jag gick. Svetten har lackat hela natten, men jävlar vad effektiv jag vart. Hann med sådant som jag vanligtvis tar någon gång. Fint är det. Nöjd är jag. Nu följer skitvecka med enbart jobb, men det är faktiskt helt okej, ser t o m fram emot att jobba helg!
Oh well, nu ska jag jobba vidare over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar