fredag 11 juli 2014

Vart väckt idag.

Hade beställt väckning, även om jag hade 2 alarm på, var helt medvetslös, men 5h sömn är fan inte mycket.
Så jag släpa mig upp, fixa kaffe och sedan satte jag igång, dammsög, gjorde rent mina fönster, drog sedan och handla. Apoteket som jag har längtat! Bara att gå runt och handla som vanliga människor är fan i mig helt fantastiskt och få dagsljus!
Anyway, var inne på systemet vid Brommaplan och gick fram till en ungkille som jobbade där, frågade lugnt och sansat om dom hade ett vittvin Vicar's Choice Sauvignon Blanc Bright Light han var så besvärad, sedan när han insåg att den inte fanns på hyllan fnös han otrevligt, - jag måste väl titta i datorn då! Följt av en lååååång suck samt himlande med ögonen. Seriöst! Du arbetar inom service yrket! Man up! Anyway, när det visade sig att Systemet i Brommaplan inte har den längre, så frågade jag vänligt om den skulle utgå. Snubben spottar ut, det är så att dina grannar här i Bromma kanske inte dricker det!  What the fuck is that supposed to mean!? Och han svarar inte ens på frågan utan pekar på något vin, den kanske är något för dig!? Billigt. Vart irriterad, istället för att handla något annat så gick jag, vad är det för fel på människor? Jag skiter väl i vad folk dricker i Bromma! Och om vinet är 100 lapp eller 500 så skiter jag väl i vilket. Jiiiisess snacka om sämst attityd.

Sedan så tog jag mig hem och har skrotat lite, fixat med lägenheten osv, nu ligger jag i soffan och har det faktiskt ruskigt bra. Så trevlig och fantastisk helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar