onsdag 9 juli 2014

Måndagen

Var varm! Det var hett som bara fan, och jag kom upp med 4 alarm samt två samtal. Trilla ur sängen, fixa kaffe och packade det sista i väskan innan jag drog iväg. När jag öppna dörren och klev ut kändes det som att gå mot en vägg, den hettan/värmen var som om någon hade slagit till hela mig. Jiiisess, promenera till bussen och det liksom rann över hela kroppen, och bussresan var ju också ett kapitel för sig själv! Bastu, ingen ac, inte ens en taklucka öppen, asså jag höll seriöst på att avlida. Jag kom fram, till sist till Danderyd och bryggan och vattnet var ju mer än iskallt med tanke på hur varm man hade blivit av bussturen/solen/promenaden osv. men det var det värt. Jag bada dock inte länge, jag var nere tog några simtag och sedan gick tanten upp på bryggan och lade sig i solen. Bara att ligga där i dagsljus var magiskt! Som jag har längtat! Helt jäkla uberfantastiskt! Vi var väl vid bryggan i några timmar, låg där och snacka och gjorde inte ett vettigt dyft, men precis vad jag behövde. Ibland är tillvaron en då så jäkla stressig så man behöver dra i handbromsen och bara njuta, vilket jag garanterat ska fortsätta med.
Känns som att jag inte orkar och räcker till numera, jag hinner helt enkelt inte med mig själv alls. Så i helgen måste jag bara vara.
Anyway, jag drog sedan hem, och bussresan var fan så mycket behagligare hem och duschen ska vi inte ens prata om, lycka! Efter att jag landat hemma, och efter lite pyssel så tagga jag över till Elfving som stod och fixa mat, vi passade även på att dricka ett varsitt glas välbehövligt vin. Ännu en gång, Lycka!
Maten gick på ett nafs och vi satte oss tillslut och bara åt och snacka. Sjuktjävla trevligt. Det är så skönt med människor som känner än och som  man kan bolla med om precis allt. Mot natten kom även Dibbe fram och Elfving visa mig hur man gick vidare i spelet, jag hade säkert klura ut saker, men det hade ju också tat ett antal år, det som är det fina i det hela är att Elfving knäcker, och det finns nog en anledning hon har ju spelat diablo sedan starten :) Hon är grym! Fan va hon kan!
Jag tror jag rulla hem runt halv sju i morse och jag kan säga att i was out as a light. Sov som en stock gjorde jag också. Så hade jag en underbart fantastiskt bra ledig dag?! Jajemän. Jag hoppas verkligen det blir lika hett till helgen, har dock kollat in Smhi och det ser väl inte allt för hett ut.
Jag hade tanken på att göra massor och massor med saker i helgen, men i och med att jag har mått som jag mått så måste jag dra i nödbromsen. Jag måste ta det lugnt, utan några krusideller. Bara faktiskt rå om mig själv lite. Det är som man glömmer bort sig, när man vill göra så mycket saker.
Well oh well nu ska jag strax göra det sista för i natt, så over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar