tisdag 11 november 2014

En uppdatering som kanske inte är så relevant men here goes.

I Söndags morse drog vi till Arlanda, vidare på väg mot NYC. Vi kan väl säga så här, flygresan hit var uberlång och tog aldrig slut. Jag lyckades väl sova 1h men jag och Elfving hade ett sällskap bakom oss på 3 äldre herrar som kakla värre än en hönsgård. Jiiisess dom höll aldrig käften.
När vi väl landade så hade alla planer om att få sova gått käpp rätt åt helvete, så vi var tre trötta resenärer. Vi tog från Newark till hotellet med taxi, och hjärtat är så rolig när han säger :-du kan ju passa på att sova i taxin. Bra tänker jag, men kommer på att fan! Skitvägar delux! Så där dog det. Jag förstår inte riktigt varför man låter vägar förfalla så här, men dom är under all kritik.
Anyway, söndagen var ingen av oss speciellt pigg, vi promenerade bort till Burton och DC för ingen av oss hade några varmare kläder, och det var rätt bitande kyla. Efter handlandet så vart det lite mat och sedan däcka vi rätt tidigt.
Nu har det redan hunnit bli Fredag och jag började skriva detta inlägg redan i tisdags, men jag har liksom inte orkat eller hunnit uppdatera skiten.
Vi har i alla fall hunnit med en jävla massa. En dag så drog vi ut till Brooklyn vilket jag tyckte var fantastsikt, jag älskar ju graffiti och trust me när jag säger att Brooklyn har det mesta. Det är rätt slitet i delar, men sedan finns det kvarter som har blivit hippa som fan. Anyway, passade på att gadda oss, jag och Elfving vill säga. En liten döskalle på fingret. Ser faktiskt ut som en gnuggis.
Jag och hjärtat har promenerat i denna stad, kanske inte lika mycket som vi faktiskt brukar men en då. I love it. Visserligen brinner mina lår fortfarande men inget jag lider av. Vi sprang även på Mr Big från Sex In The City vilket var sjukt coolt, och ja jag har alltid tyckt att han är snygg så såå mycket bättre i real life. Vi har hunnit vara förbi Slane vilket tyvärr har bommat igen *suck* och Village Underground har någon komedi vecka så ingen musik på den. Men det har inte gått någon riktig nöd på oss, för vi har hittat dvs ställen som knäcker. Iggys Keltik bar, bar 69, Mills in listan kan göras lång.  Igår var vi och snurra på lite lokalbarer och mötte så ruskigt roliga människor. Fan, jag älskar denna stad! Seriöst! Jag kommer komma tillbaks hit nästa år igen. Bästa skiten ever. Dom har sådan blandning när det gäller människor och det är skitigt det är högljutt och allt där emellan men jag älskar varenda sekund av det. NYC har allt man någonsin kan tänka sig vilja ha och se. Jag får väl gänga mig med en Amerikan *skratt*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar