tisdag 10 mars 2015

Efter nattens piskande

hetsande och försök till stressande så fick jag ett avsnitt av min serie, och är tack och lov på lite bättre humör.
Uppskattar fortfarande inte att man kör slut på personalen på det här viset, jag försökte tagga ner kollegan, men han var så panikslagen, urlakad deluxx. *suck*

Jag vet inte hur mycket nytta mina ord gjorde, men försökte verkligen lugna ner honom.
Anyway, Håkan lyser med sin frånvaro, och det är en ny tomte som kommer med tidningarna, helt okej i guess, hoppas dock att Håkan får komma tillbaks snart och att hans hälsa blir bättre, gillar att ha rutiner, slänga käft med grabbarna på jobbet. Trivs dessutom så in i helvetes bra med dessa människor. Ibland så hatar jag förändringar i alla fall när det gäller arbetsrelaterade saker.

Igår kväll snackade jag även med Uffe, inser att mitt schema är sämst, Onsdag ska det vara nån grej på sjättetunnan och han ska dessutom uppträda, men att vara där vid klockan 17 finns ju inte på världskartan för min del. Anyway, vi jämförde scheman, tidigast vi kan ses är runt påsk. Helt skrattretande! Ibland önskar jag att jag jobbade kväll/3 olika skift, för när jag gjorde det så slutade jag alltid 19.30 mot fridag och slutade som senast vid 00.30 det var fan tider.
Ja, det var fan inte lätt att vara på jobbet vid 12 dom dagarna man slutade tidigt, men det var fan värt det, och jag hade energi att jobba extra också, nu är jag glad över om jag kommer upp ur sängen innan klo 18.

Well får väl se när sökningen väl kommer om jag ska fortsätta natt, det är ju inte direkt att jag är värst social med de här skiten. Dock är det en annan del som spelar in, det är att jag slipper allt med rusningstrafiken och att sitta i spärr i 8-9 h, jag kan säga helt ärligt att jag vet inte om jag fixar det längre. Är så van att vara på benen och springa runt, att bara sitta skrämmer livet ur mig.
Well, well vi får se, det är dock inte cash som motiverar mig alls för att jobba som jag gör, men det här sliter på hälsan, också och det är nog den största delen varför jag mer än gärna skulle byta bort natt mot kväll. Hade jag haft ett mer humanare schema så hade jag fortsatt. Ja, där hade jag svaret. Hälsan är fan prio 1.
Nä nu ska jag väl orka göra det sista för dagen och välkomna alla stammisar till en ny dag. Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar