måndag 30 maj 2016

Kortfattat om helgen.

Fredags gick jag av och hann sova några timmar innan jag motvilligt trilla ur sängen och började styra upp mitt hem, hade gett mig fan på att städa. Jag städade, tvättade, och hann handla på några timmar, klockan var bara barnet när man vart klar med eländet.
Hjärtat trillade in med kyckling i högsta hugg och vi lagade mat tillsammans, Mr kom lägligt till maten serverades. Fick även massa presenter, ett staffli! Oh yeah! Han är världens bästa! Sedan hade han köpt en riktig rakhyvel till mig, inte den som jag har hemma som suger kamelpung!
Anyway, tillbaks till köket, hjärtat och mig. Hade någon utomstående sett oss jobba tillsammans hade nog de flesta trott att vi var ett gift gammalt par eller värsta ovännerna. Jag älskar dock att laga mat med hjärtat, för trots allt så funkar vi bra i köket. *ler* Maten vart faktiskt helt fantastisk och måste säga att det gjorde hjärtat superbra! Sedan satt vi och snackade en massa, my för själen.

Senare drog vi ut, och visst jag kände av tröttheten men hade kul och ignorera faktum. Tills vi kom hem och migrän helvetet slog till, jag hatar migrän, kaskadspydde av smärtan, eller ja, jag spydde upp galla och jag hade bara lust att kasta in handduken! Ville inte att Mr såg mig i det tillståndet, usch ingen höjdare.

Lördagen dök upp som ett brev på posten och hela mitt huvud kändes som bomull, och min kropp, jesssuuuuussss, det kändes som någon hade dragit ut mina inälvor och kastat in dom huller om buller. Jag kom inte iväg på något som jag hade planerat in, men så blir det när man lider av sömnbrist, då kommer oftast dessa migränanfall. Jag låg på soffan och sov till och från, drack mängder av vatten och försökte bota allt som hette huvudvärk. Runt natten fick jag äntligen i mig mat. Jag var dock rätt glad över att vara hemma, såg massor av film och jag fick vila kroppen, har ju vart utarbetad deluxxxx. Sedan kom Mr hem och jag lagade lite mat till oss innan vi gick och sov :)

Idag vaknade jag upp igen med huvudvärk, så typiskt, och senare kom Fridalainen på besök med massa fika och vi satt och snackade tills hon rulla iväg hem.

Ibland skrämmer denna Donna mig, för ibland känns det som hon rusar igenom livet, och har så bråttom med livet. Eller så är det jag som är lowtempo.
Aja, men hon skrämmer mig med alla dessa planer. Jag har ett fåtal och det är min semester för den måste jag tyvärr planera i och med att den läggs i februari, över hela året. Annars vet jag knappt hur mina dagar ser ut, jag vet ju knappt hur nästa vecka ser ut!

Ibland har jag bara lust att ta tag i henne och ruska om henne och skrika, slappna av kvinna! DU ÄR 23! Lev livet, ta det lugnt för helvete! ANDAS! Försök att inte leva livet inom loppet av en kvart! JA riktigt så illa är det väl inte men en då, ta det lite lugnt för gudsskull!
Själv hatar jag ju att planera, jag är ju den där pessimistiska, realistiska och negativa kärringen, planera lika med planer i stöpet. Eller ta en dag i taget människan. Jag vet inte på vilket humör jag är på nästa vecka t ex. Jag kan preliminär boka en dag man hänger på, men att få mig att binda upp mig, boka in något 100% ja det tar emot. Alla är vi olika helt enkelt.

Sedan så slog det mig med bröllop osv. för vi snackade om det, och alla är vi olika, tack och lov!
Men att om jag gängar mig så tänker jag göra det så simpelt som möjligt, det är en dag, några timmar av mitt liv, borgerligt, snabbt och smidigt. Jag tänker inte spendera några löjliga summor på något, och det räcker gott och väl att ha med sig några vittnen som står en nära. Sedan lägga pengar på någon resa eller något annat behändigt och praktiskt.
Krusiduller, och bröllops kläder, fester, blommor och annat skit, det kan jag gärna leva utan, det är bara en dag av ens liv, en dag people! Att bara behöva ens tänka på att planera sådana saker får mig att se rött.
Som sagt så länge jag slipper allt som heter planering av något bröllop med kyrka, bla bla bla sådant är jag fan i mig glad!
Nä nu ska jag riva av för i natt over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar