måndag 2 maj 2016

Nu är stationshelvetet öppet

och kan summera natten, skittuff men ack när saker och ting funkar! Oh den känslan! Den är fan inte att leka med!
Visserligen så hade vi strömavbrott i Solna, för när Mr skjutsade mig till jobbet så poff, gick skiten, det var fan i mig becksvart när vi kom till Centrum!

Tog mig ner och såg direkt att reservströmmen kommit på, alla branddörrar var naturligtvis stängda och varenda rulltrappa hade fått fnatt så medan kollegan bara stod och glodde så sprang jag runt och fixa, ringde även chefen och informera att det skulle stå och eka tomt någon minut då jag var tvungen att öppna dörrarna på plattformen som kollegan inte hade en hum om!
Känner jag min arbetsplats eller va?!

Helt av allt hade jag velat ligga bredvid Mr i hans säng och kollat på film eller netflix. Men ikke! *suck*

Anyway drog av stationen, och det gick tack och lov bra, men tungt! Tungt som fan, hatar söndagar!
Sedan lärde jag mig ett och annat om hissen i natt, yes, lyckades laga fanskapet helt själv! Det ni! Ska fan ta med mina multiverktyg till jobbet, jag behöver dessa då man aldrig vet vad som händer.

Nico var också förbi då vi snackade om Chipset som börjat på deras jobb och sedan fick jag cigg av honom *ler* inte nödvändigt men han godtog inte ett nej. Annars så är det 24/7 trafik på onsdag och det kan jag tycka suger, men ja ja jag får vila kroppen. yey!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar