måndag 2 maj 2016

Helgen

har vart händelserik say the least!
Fredagen kom Mr över och vi umgicks lite med Elfving, hon skulle till veterinären på lördagen och vi hade bestämt att vi skulle med. Så fredagen spenderades med film och sedan gick vi hem för att sova. Lördagen kom som ett brev på posten och jag sov väl som högst 3½ h jag började fixa med min polskamotorväg istället, och efter mycket om och men så plocka vi upp Elfving och drog vi iväg mot Alvik. Det var skittungt, som tur var jag så medvetslös att jag stängde av det mesta, men mitt hjärta brast då hon gick in med skruttan, det var visserligen ännu värre när hon kom ut därifrån för skruttan var ju inte med något mer.
Usch blir tårögd bara jag skriver om det, så nog om det. Vi drog iväg och handlade lite för vi ställde in allt som hette datenight, roadtrip osv vi bestämde oss för att laga mat och försöka muntra upp Elfving i den svåra stund.
Jag hann tack och lov sova en stund innan Elfving och Fine dök upp. Annars hade jag aldrig kirrat och sitta vaken.
Vart väckt då alla hade trillat in men vad gjorde det, det vankades mat och vin.
Jag gick och morra en jävla massa, men som den fantastiska mannen han är så har han tålamod in i det sista! Jag fick hjälp i köket av Mr medan resten satt och tog det lugnt. Jag älskar att laga mat med Mr det blir fan i mig alltid så smarrigt! Han är så förbannat duktig på att laga mat :)

Vi umgicks, det vart mycket skratt och VIN! men det mest viktigaste var att vi fick Elfving på andra tankar.

Längst kvällen vart det lite kortläsning, tänker inte gå in närmare på det, men fick ett sting av rädsla.
Anyway, efter ett glas för mycket rulla Elfving hem vid det här laget hade jag kläckt ur mig ett och annat och någonstans så tror jag att det spädde på rädslan för mycket, och om inte annat så lär jag skrämt Mr. Känns som att jag är expert på att göra bort mig i alla fall.  För han lär ju tyckt att jag var allt annat en lugn. Jiiisesss.
Anyway, och vi tre satt och snackade, eller ja, jag satt mest och lyssnade och tänkte :)
Någonstans runt småtimmarna rulla även Fine hem, då gick jag och Mr till sängs *flin*

Söndagen kom allt för tidigt, jag ogillar när ledigheten rinner ur mina fingrar.
Vart väckt av Mr på det mest bästa sättet ever *flin* Att jag inte är någon morgonmänniska har konstaterats men att ha sex på morgonen har alltid vart a BIG NO NO! Inga problem här inte! Oh no! Kanske lite väl överkänslig men holy mother of god vilken bra väckning!

Efter aktiviteterna så kliver jag upp och duschar, när jag väl kommer ut ur duschen så har världens finaste gjort kaffe och pannkakor!

Är jag bortskämd med världens bästa man? Yes!
Har jag kanske skrämt honom deluxxx! Eh ja, bra jobbat Jesse! Oh, ångest! Ja, ja nu ska jag försöka hinna att öppna stationen strax. Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar