måndag 28 mars 2016

Idag har jag minsann

varit flitig deluxxxx!
I all morgonförvirring tog jag mig hem, fick till och med sällis av Elfving vilket var skitnajs. Vi satt och gagga lite, men för att vara två nattarbetare sluddra vi mest, vi var så jävla trötta! Jag kom innanför dörren och ställde mig och bråkade med ugnsklockan, det gick tillslut! Jävla makapär!
Jag är så fucking oteknisk så det finns inte, och hade jag inte tagit det lugnt, så hade jag inte haft en jävla klocka eller ugn för den delen!

Det var knappt att jag orka bre mig en macka, det var liksom så illa, så när jag väl landa i sängen så out as a light! Kom i säng tidigt också inte den vanliga 10-11 rutinen utan klockan hann väl knappt bli halv tio ens. Duktig idiot!

Sov gjorde jag som en stock! Vaknade faktiskt, hör och häpna, helt av mig själv!!!! Innan någon äcklig väckarklocka slog till! YEY! Kände mig dessutom någorlunda utvilad, kors i taket! Är det så det känns??????!
Motvilligt så började jag riva av, så i mitt så organiserade kaos är det idag i alla fall jävligt rent! Det ser exakt ut som det brukar men som sagt dammfritt och rent! Borde dock riva av i alla skåp någon dag, och ta mina fönster, men det blir inte för än det blir en aning varmare. Sedan ska jag låna Elfvings fönstermakapär. Är dock nöjd med resultatet idag, hann tvätta det mesta, men har dock massor och då menar jag massor med uniformsrelaterade plagg som ska tvättas. Det tråkigaste jag vet är att behöva vika skiten, men t o m det lyckades jag med! Vilken bedrift!

När jag väl var klar med allt så tog jag mig ut på en cigg, och när jag väl står där, så kommer det ut en Jeppe. Han stannar upp och tittar lite skumt på mig, sedan kläcker han ur sig, du röker inte inomhus va? Eh nä, finns inte på världskartan!
- Men nu vet jag! Du är Christers polare va?!
- Yes, stämmer bra. Tittar lite frågande på honom, och sedan berättar han att han också flytta dit för 2 år sedan och har jobbat med Christer.

Polletten trilla ner, Christer nämnde nämligen honom men jag har aldrig sprungit på han.

Anyway, visa sig heta Thomas och ännu en granne.
Han var dock chockad över mitt utseende, du är ju inte alls som jag föreställt mig!!!! Du ser ju inte alls ut som en Ghot-Brud! Här någonstans började jag undra hur fan hjärtat har beskrivit mig :)
-Ja han var inte alls road över att du gått och köpt dig en lägenhet här, kommer jag ihåg!
Jag flinade bara, och som sagt berätta att enda söndagen Christer faktiskt inte var med på visning, ja då går jag och köper en lägenhet! Det tyckte han var hysteriskt roligt!

Aja, fick i alla fall ett gott skratt och han var skittrevlig, och jääääävlar va han snackade om hjärtat. *skratt* -Han är ju så gnällig, men rolig! Det var intressant att faktiskt se hur någon annan uppfattar honom, men jag har fan aldrig upplevt hjärtat som gnällig, han ligger fan i lä mot mig! :)
Ja, ja, Thomas drog iväg med cykeln lite rund om foten och jag rulla in till mig.
Nu har jag i alla fall mött något fler grannar än tidigare. Jag har ju så skev dygnsrytm så jag ser ju knappt människor, det är väl på morgnarna när folk går till jobbet, eller ut med hunden lite då och då.
Måste kolla upp vilken tid och vars det där styrelsemötet va någonstans. *urk* det är säkert skittidigt, och jag ger mig fan på att jag jobbar den dagen.

Anyway, i morgon ska vi förbi Robert och säga hej då och lycka till, Athena stänger och Texas Longhorn ska öppna lägligt till sommaren, i lilla Abrahamsberg! Va!
Och snart är det bara nån dag till att jag ska gadda mig!!!! Asså jag kan typ inte vänta jag är så exalterad!!!!!! Ooooooh vill nu!!!!!! NU! NU! NU!

Annars så har jag tänkt på mat så det knakar, vad ska man laga i morgon liksom! Eviga problemet, men tror fan att det lutar åt pannbiffar och potatisgratäng, orka avancera! Nä det får jag fan göra i helgen om jag orkar :) Ska dock köpa hem sallad i veckan är så sugen på någon variant av bara massa grönt.  Jaha om jag ska lägga ett pussel eller två i brist på annat innan jag börjar somna igen. Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar