måndag 7 mars 2016

Torsdagen

kom som ett brev på posten, sov skitsopigt och drutta ur sängen runt 14.30 för att dra mig iväg och storhandla med Elfving, vi var fan inte pigga ska gudarna veta! Men med bästa sällskapet samt Stickan och Bettan i släptåget så tog vi oss först till Brommaplan där vi var på Ica och fixa räkor/Aioli samt på apoteket och fixa recept. Sedan styrde vi kosan mot CityGross. Handlande i all ära, men jag verkligen avskyr att storhandla, och handla överlag. Dock så gick det bra för jag hade bästa sällskapet, och jag fick bara några utbrott på skrikande barn.

Vi tog oss även hem där ifrån och jag hann att dammsuga innan damerna Elfving och Frida hittade hem hos mig, det vart räkfrossa i 190 samt några SAW filmer, men vi var allt för trötta så det vart en riktigt tidig kväll, Fridalainen däckade som vanligt i soffan. Måste bara säga att Mr gjorde Aioli och den var himmelsk, ren lycka!

Anyway.
Runt klockan halv sju, sju på morgonen säger det bara pang i skallen och jag vaknar upp av migrän, andra gången på en vecka! Asså min kropp var fan inte med mig! Jag går panikslaget med synförändringar in på muggen och har så ont i skallen så jag spyr upp allt jag har. Tog med mig en handduk för huvudet och gick och lade mig, trodde seriöst hela jag skulle gå sönder.
Frida väckte mig när hon skulle gå, hon skulle jobba och jag låste efter henne, gick och lade mig igen, men halvtimma i sängen så tog jag mig upp igen och spenderade 2-3 h på muggen, medvetslös och bankade huvudet i toalettstolen, spydde lite och lade mig ner på kalla golvet och somnade. Så höll det på tills jag lyckades ta mig ner i sängen, men fucking shit var man blir trasig av migrän. Jag kunde ju knappast ta några mediciner i och med att den var i full gång. Synförändringarna gör ju att man knappt kan öppna ögonen, för allt skär sig och gör fruktansvärt ont.
Bara ligga still och vänta ut skiten. Tror jag var uppe 3 gånger fram till att Mr kom innanför dörren. Jag hade fruktansvärt dåligt samvete då vi hade planerat att dra ut och det bara vart häng hemma, och ännu en gång fick han ta hand om mig.
Visserligen sjukt tacksam över det, men jag lider med honom. Roligare har man ju haft än att passa upp på någon. Fittmigrän! Skrev även till hjärtat att det inte blev något häng pga det här,men han svarade att det inte var någon fara. Tack och lov!
Dock så kändes det måttligt roande att spendera en ledigdag med migrän, tack kroppen! Tack som fan!

Jag vet ju gott och väl att det är min Berta-Brittas fel men en då!
Där efter midnatt släppte tillslut skiten, det var som att det suttit ett bälte runt huvudet med smärta som bara poff, släppte! Och mitt huvud kändes som fullt med bomull. Mr och jag åt lite, sedan passade vi på att ligga lite *flin*
Ja, jag kan säga att när Fittan ska blöda i en vecka får man fan passa på!
Och han överträffa sig själv igen! Mina grannar lär hata mig som pesten nu, och jag är lite orolig för att faktiskt behöva dyka upp på årsstämman i April. *ehum* Är det hon på 28an? Hon som aldrig kan hålla käften när vi andra faktiskt försöker att sova, hon med jävulsk högljudd sex?
Aja, den dagen den sorgen! Funderar på att släpa med mig någon som personligtstöd.

Anyway, som sagt Mr tog verkligen hand om mig i Fredags, han hade med sig himmelskt god kaffe som jag fick värma efter mycket om och men, samt massa smarriga dounuts och han fixade och trixade. Är så jävla in i helvetes tacksam över att ha en sådan fin, fantastisk underbar och kärleksfull man i mitt liv!
Där på natten så fick jag tackvare Mr världens skrattattack, jag kan ju säga att med världens snyggaste frippa och en prilla i käften är det nog det roligaste jag sett på länge! Jiiiisesss börjar bara garva så fort jag tänker på det *asg*

Anyway vi gick och lade oss efter mycket om och men, kom i säng sent! Så när klockan ringde eller luren ringde för Mr, så trodde jag att någon skämta! Jag klev inte upp, jag hade tack och lov ställt klockan senare, så Mr drog iväg på rep och bandhäng. :)

Någonstans mellan 14 så vaknade jag och kravla mig upp, asså var så skakis, fruktansvärt skakis så jag kunde knappt hålla sminkpenseln rätt i handen. Drack mitt kaffe och bara insåg att jag MÅSTE iväg idag! MÅSTE! Så med skakande ben, kropp tog jag mig till tuben och mötte upp hjärtat vid Rådmansgatan, vi skulle gå och äta på tapasställe. Väl på Tapas stället så tog vi och beställde massa mat, och jag mådde väl inte 100% snarare var likblek och när jag väl gick på toaletten så hade jag svaret, BERTA-BRITTA! BAM! BLOD!
Innan maten kommer in så fick jag även veta att vi skulle bli tre, Sara trilla in. Nog om det, vi käka och drog vidare till Big Country där födelsedagsbarnet Jörgen befann sig, det vart ett kärt återseende med Jörgen så klart, massa grattiskramar, sedan Matte och Anna, Mange och Olofsson. Vi satt kvar till stängning, hade sjukttrevligt!

Sedan drog vi oss till A, då var jag i princip sugen på att åka hem, men det tyckte garanterat inte grabbarna så jag drutta vidare. Väl inne på A så träffa jag massor med människor, så det var störtskoj. Även Mr var där med bandet så när jag ska gå iväg och hälsa på alla så får jag BABE,BABE,BABE i kör från grabbarna *skratt* kände jag mig älskad i lördags eller vad! AMEN! Fast det gör jag alltid dock med Mr, hjärtat och grabbarna. :)

Joooooooooooooooooo just det, träffade på en annan polare som drog mig åtsidan och ville snacka, han hade sett mina skallar och undrade om vi kunde ses och snacka om att möjligtvis sälja dessa på hans hemsida, vart helt chockad! Så vi får se vad som händer på den fronten.

Ja anyway, det var en ruskigt bra kväll förutom Fittan! För fy i helvete vilka mensvärk jag fick när vi kom hem och skulle sova, asså jag var uppe och vanka av och till hela jävla dagen kändes det som, fick sova i etapper. Tillslut någonstans runt 11 så säger Mr ta en citodon, du kan fan inte ha så där ont. Så efter det gick det och sova en aning bättre. Mr åkte hem någon gång under dagen, har inte mycket minne vilken tid det var, men fick pussar och sedan vart sängen iskall :/
Jag lyckades somna om i nån timma och när jag vaknade så var det blodbad, asså hur mycket kan man blöda?! MYCKET! Var helt slut när jag väl skulle iväg till jobbet, natten har väl gått som den har gjort, blod, smärta, blod,smärta försöka jobba och mer smärta.
Lääääängtar hem nu, för jag är helt slut! Finito! Idag dessutom så började vi på våra "nya tjänster" och ja, jag har ju inte direkt någon ny sådan, så allt gick som det skulle, förutom BLODET och SMÄRTAN! Fick även ciggsällskap av Nicko vid stängning vilket var trevligt.

Ja, nä men vad ska man säga sammanfattningsvis om helgen, lyssna på kroppen Jesse! Jag ska inte ta ut mig det första jag gör dag 1! Straffar sig deluxxxxxxxx.
Nä nu ska jag faktiskt kolla igenom alla jobbmail. Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar