tisdag 5 januari 2016

Har

verkligen inte orkat eller hunnit uppdatera sedan nyårsafton. Den för övrigt spenderades hos bestie med att laga middag åt en hjord människor, ruskigt trevlig! Maten vart helt fantastisk, och dessa västerbottenpajer som Elfving hade gjort var fan i mig ur denna värld!
Vi satt hemma hos hjärtat och efter middagen/efterrätten så begav vi oss i vanlig tradition till ankaret innan tolvslaget. Det var skitroligt då det första man ser när man kommer in är älskade Uffe! Så det vart kramkalas av dess like, sedan att det var fullt med massa underbara människor var ju bara helt kanon! Tolvslaget firades in med att hångla ner mannen i mitt liv *ler* Det var så mycket människor och så lite tid så hann fan inte med att snacka med alla. Dock så var det fantastiskt kul, vi drog väl oss hem mot småtimmarna, kom innanför dörren och drog ett fyspass på ett antal timmar!

Jag älskar våra knullmarathon! Visst, man känner sig jävligt mörbultad dagen efter, och det svider fan överallt, men så värt det! Den här gången fick jag bara lite blåmärken på benen. No biggie :)
Det var snarare synd om Babe för jag fick honom att blöda igen, måste ta och fila ner mina naglar, pronto!
Anyway, dagen efter skulle vi till Frida och Fredrik på nyårsdagsmiddag. Fick med oss hjärtat!!!!! Asså va! Han som aldrig åker utanför tullarna! Det händer väldigt sällan! Var så impad, fick världens goaste köttfärssås och sedan satt vi i soffan i matkoma och spelade Quizkampen samt kolla på film. Ja jeeeesussss!
Mot småtimmarna drog vi iväg hem, först ett pitstop hos hjärtat och hämta kött samt skjutsa hem honom, sedan förbi Rebecka så hon kom hem, slutligen en snabb visit hos mig för att hämta upp uniform och mat. Åkte till Babe, ställde mig och lagade mat i och med att jag skulle jobba lördagen. Sedan satt vi och mös till serier. Och slutligen så fick jag sova med min älskade karl.

Lördagen kom som ett brev på posten, och jag vaknade sent, men ack så mycket jag fått sova! Sedan styrde jag upp mig och tog det extremt lugnt. Babe hörde av sig längst kvällen och det slutade med i att han skjutsade mig till jobbet, är så tacksam, var i sjuktgod tid och hann t o m att checka av det viktigaste med stationen, lokalisera allt. Natten gick extremt bra.
Kände mig dock risigast i världen och jag hade feber redan lördagskvällen när jag vaknade men sket i det. Söndagen spenderades hemma i sängen och soffan med film och kombinerat med massor med vitlök. Nu ska jag beta av några dagar på jobbet sedan är jag ledig i helgen igen, lycka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar