tisdag 20 januari 2015

Fan att det ska vara så djävla svårt!

Att få kunna sova, ja!!! Kom hem efter ett GRISPASS deluxx, och rasade i säng. Bra där, trött och överdjävlig kryper jag ner, tog det sjukt fucking lång tid att somna?! Svar JA!
Vaknade upp bryskt av klockan som ringde, somna dock om, sedan gick larmet igen, ställde klockan på 14.50 och då tvingade jag mig själv att gå upp. Ringde även och skaka liv i Elfving, vilket händer ofta, NOT!

Hade sådan lust att bara banga på allt, men då hade jag säkert fått vänta i flera månader, samt så hade jag faktiskt bokat en specifik dag med hjärtat, så det var bara masa sig upp. Är han så bäst som ställer upp för mig, så ser man fan till att komma upp, även om jag hade lust att spy.

Sedan vart det kaffe, och en lista. Efter en timma kom Elfving, och fick sig en kopp het kaffe, samt alla cigg som faktiskt bara legat i lådan. Hon vart glad.
Sedan drog vi iväg mot Liljeholmen och sammanstrålade med hjärtat. Resan gick tack och lov snabbt, står inte ut med skrikande barn. Nog om det, blir på så dåligt humör över bara tänka på skiten. Anyway, allt är så kul med ikea för allt är strategiskt utplacerat så man måste gå runt hela skiten om man inte vet vad man ska ha, och då handlar människor mer.

Anyway, vi gick ner till köksdelen och tjejen som hjälpte oss var fan helt fantastisk, älskar människor som faktiskt vet vad de pysslar med, och hon, HON hade fan koll!
Ubertrevlig och hjälpsam samt ett tålamod med en medvetslös Jesse som knappt kan forma en hel mening, tacka fan för Hjärtat som var med! Allt ordnade upp sig, sedan var köksön beställd. YEY!
Ska dock fixa en rejältsnygg bänkskiva från Bauhaus, dom har så fina skivor och fixar till motten, kanter osv. I love em!

Anyway, tiden led mot sitt slut på Ikea, för vips skriker dom ut att vi stänger om 30 min och ögonblicket senare 15 min. WTF! Hann ju inte handla alla kökssaker, eller resten av krimset jag skulle ha med hem.
Men ger man sig när man heter Jesse?! Eh nä!

Jag kommer hem, styr upp mat till mig och Elfving, sedan går jag in på nätet och fixar spegeln och byrån som jag dessutom inte hann köpa. Done and done!

Så nu äntligen kommer mitt hem bli komplett, det enda som sedan faktiskt behöver fixas är ramar till alla foton, men det kommer. En i taget. Det är liksom det minsta problemet. Foton är nog det sista av allt, som jag kan hålla på att pyssla med i år och dagar.

Jag tänker inte ens gå in på alla teknikprylar jag behöver införskaffa, men dom får vänta, jag har fan inte råd, tid eller ork att ens tänka på det. Det kommer när det kommer. Jag kan liksom inte boka av gaddningstiden, det går bara inte. Prioriteringar.

Sedan så är jag en aning bitter på mig själv, för Mr kom med ett förslag om att jag skulle åka hem till honom, dum som jag är, så kommer jag fram till att nä, vi tar det en annan dag! Eh, seriöst, jag behöver en smäll just nu! Ja, jag vart stressad, tvätten!
WTF! Vad tänkte jag med?
Jag skyller helt på tröttheten, och visserligen så tvätta jag, men jag kunde ha vart där i stället *suck*
Ja efterklok kan man ju vara.
Ja, jag får skylla mig själv. *suck* i miss him......

Jag hoppas för mitt liv att jag får sova i natt i alla fall, utan några avbrott, insomnia eller mardrömmar.

Just det och på tal om maten! Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, körde köttfärsås med rotfrukter den vart helt fantastisk ju! Vart en aning förvånad för jag körde inte mitt vanliga recept utan idag improvisera jag helt, och fuck it came out aaaaaazom! Så nu ska vi bara hålla det här i minnet, för det här ska jag garanterat göra om. Yey.

Nä nu ska jag kika på CSI NY och faktiskt titta på resten för det går lite segt med att skriva och se på tv samtidigt, brukar ju gå, men inte idag. Det här med att fungera, eh check på den! Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar