söndag 25 januari 2015

summering av helgen so far

I fredags morse vaka vi ut, jag och Elfving alltså. Vi tog sällis hem, sedan fixa vi lite saker på varsitt håll, packade osv. men ja, mitt packande var i princip bettskenan samt reskudden samt en t-shirt. Va fan, vi skulle vara borta knappt 24h.

Som sagt packandet gick i ett nafs, koncentrerade mig snarare på att hålla mig vaken, städa, för vi skulle ju till Telefonplan så det vart inget med sovandet.
Så jag möter Elfving utanför henne, vi tar oss med tväris till Liljeholmen allt är lugnt hittills, men i Liljeholmen så tar vi tåget mot Norsborg i stället för Fruängen. FAIL! Ja, jag kan säga så här, vi var fan inte pigga någonstans! Så efter massa trixande och fixande så hamna vi tillslut på rätt spår, rätt tåg och gick av på rätt ställe.

Mackan och hans brud kom och hämtade oss, och vi nickade till i bilen från och till, helt ubersänkta!
Resan gick på ca 1h och lite till, snabbt och smidigt. Fick t o m se dagsljus. Oxelesund nästa.
Vi kör upp vid ett gigantiskt hus och vips hoppar hjärtat fram, vi får en snabbtur av huset, och jag sitter seriöst till slut i chock. Huset är massivt, 400 kvm om inte mer.
Vardagsrummet är lika stort som i princip min lägenhet. Sitter verkligen i chock i ett bra tag. Inser rätt snabbt att vi måste sova några timmar så vi går och däckar.

Tanken var att vi skulle måla, tapetsera osv. men när vi väl vaknar och inspekterar väggarna, så inser vi att det är inte bara att smacka på färg. Det är riva tapet, och framför allt boardar, fattar inte vem det är som haft en fetisch på tapetboards men seriöst dom har gått lös på skiten. För att det ska se snyggt ut så var vi tvungna och riva en hel del. Asså annars hade det bara sett tacky ut. Vi sysselsätter oss med det, sedan dyker Jonna upp, och hon hjälper till. Vi ger tillslut upp för det var asså inte ett dåligt projekt och sätter oss ner för att snacka skit. Tog ett glasvin och varvade ner.

Insåg verkligen vidden av projektet och är fortfarande även nu i chock.
Vi satt och snackade sedan så värmde hjärtat på bastun, fixade bubbelbad osv.
Jag mådde dock inte allt för hett, då jag sovit så lite, samt så började ju Berta-Britta som ett brev på posten, så värk på det och att fittan blöder massivt får en att bli smått mordisk.

Vart dock övertalad till att bada bastu tillslut, och det gick väl bra,vart av med det mesta av byggdammet som t o m letat sig in i kläderna och in på kroppen,  men ack så trött jag vart.
Det var som luften gick ur mig.
Vi umgicks och snacka, skratta, värmde på brasa, hade faktiskt en ruskigt bra kväll även om jag led en massa.
Jag var den första som däckade, och natten sov jag visserligen men dessa smärtor från hell.

Runt 10 ringde klockan fast jag hade redan vaknat av värken och försökte desperat döva allt.
Fixade och trixade sedan drog jag och Elfving till bussen.
Vi skulle faktiskt hem.

Bussen från Oxelesund tog inte allt för lång tid, och vi hade flyt som fan.
Dock i Nyköping så köpte jag en biljett och när Elfving ska göra det samma så ska vi tydligen åka varsin buss, det gick ju inte för sig så vi bokade tåg istället.
Vi befann oss vid Nyköpings busscentral och skulle till tåget, dom ligger rätt långt ifrån varandra, så vi fick rätt bråttom samt att lista ut vars tåget går var inte det lättaste, men vi hitta tillslut.

Jag var skitobekväm hela resan från Oxelesund till Sthlm kan jag lova, jag får lappsjuka!
Anyway, väl på tåget kunde jag faktiskt slappna av, vi fick även ressällskap av en skåning och hans fantastiskt vackra hund. Någon blandning av nåt, samt varg. Galet fin hund! Anyway, resan hem gick på en pisskvart, och har inte vart så glad på länge för att vara hemma, se människor samt tunnelbana och allt annat. Civilisation!!!! FFS!
Jag behöver sådana här resor för jag behöver påminnas om hur bra jag faktiskt har det, jag älskar den här staden och allt som ingår i det. I love this city! Hjärtat känner mig för bra, för han nämnde att jag skulle få lappsjuka och amen det fick jag, stor sådan!!!

Ja Oxelesund är säkert en vacker och fin sommarstad, men efter kl. 20 igår såg vi inte en själ. Det var som en dålig skräckfilm. Jiiiisesss. Jag och Elfving sade det till varandra, att det enda man väntar sig att se nu dyka upp är zombies. Creeeeepy!

Ja i alla fall på sthlm central, ja där drog jag en lättnadens suck och bara slappnade totalt av, hemma, jag gick runt och bara mös/log och kände mig varm in i själen. Happy and lucky!
Vi drog hemåt och handlade lite mat på vägen. Sedan så däckade jag i nån timma, det är som luften, energin bara försvann med detta lidande, Elfving väckte mig runt kvart i sju för att vi skulle äta, sedan dess har jag bara legat i soffan som ett kolli, dags att droga ner sig ännu mer.

Jag har så ont så tårarna sprutar. Jag är så innerligt leds. Känner mig bara ynklig.
Även om jag nu lider av Berta-B så har jag överlag haft en sjukt intensiv och kanonbra helg måste jag säga, det finns så mycket jag vill berätta men jag har sååååå svårt att koncentrera mig nu så jag lämnar det osagt.

Bra helg, nu droger, over and out!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar