måndag 22 december 2014

Fortfarande

har jag så svårt för den här högtiden som är på ingång. Traumatiskt är nog det minsta jag kan säga om det, slutade för länge sedan att fira den, först och främst fick jag nog av att alltid få höra av morsan att hon hade minsann slitit, donat, gjort jul och att vi var otacksamma som inte uppskattade det hela. Tårarna och ilskan. Tror hon målade upp en egen bild om hur det "skulle vara" men hon vart själv besviken, arg och förbannad då den inte blev som hon hade fantiserat. Det gick ut över mig och farsan, tror dock inte att han brydde sig över det faktum att hon tog ut sin ilska på oss. Han älskade henne från månen och tillbaks.

Att det alltid hänt något traumatiskt under julen är heller inget jag blir förvånad över längre, cancer besked, ett X till idiot osv. Ja listan kan nog göras lång.

Det blir så påtagligt på ett sätt, och innerst inne så vill jag bara vara med människor jag älskar. Jag skiter högaktningsfullt i Julen, maten osv. men att vara med människor man bara älskar ovillkorligt det hade jag inte tackat nej till. Jag är dock så van att arbeta igenom Jul/nyåret tror jag har vart ledig 3 nyårsaftnar sedan jag börja arbeta faktiskt. Däremot så uppstår en massa känslor, ångest, ensamhet osv. Det blir mer påtagligt att man faktiskt är ensam denna högtid. Det blir liksom extra tydligt.

Jag blir faktiskt lite störd, på att få det uppslängt i ansiktet hela tiden.
Anyway, jag är dock inte ledsen över det faktum att jag jobbar, jag hade nog vart ledsen om jag hade blivit tvingad till att sitta hemma i min ensamhet. Det hade fan vart katastrofalt, men som sagt jag hade suttit på ankaret i vanlig oordning. Alternativ Julafton fungerar alltid för mig.

Anyway, fick massa godsaker från jobbet i natt, presentkort osv. Jag såg även på schemat för 2015 att jag jobbar både jul och nyår, joy! Så nyårsafton blir en dag vi söker ledigt.
Annars så sitter jag och funderar över hur jag ska strukturera upp min lediga dag, jag ska inte sova bort den i alla fall.  Laga mat står på schemat. Borde kanske försöka handla några sistaminuten saker men det kan faktiskt vänta till Julaftons morgon då jag ska hem, tar det på vägen.

Gjorde mintkakor här om dagen, och ja vad säger man, jag ska försöka göra en bytta till dock så mycket finare än det här slarvet.
Igår var ingen vidare dag för min del, fruktansvärda mardrömmar om kvinnomisshandlaren,  sov till och från på morgonen, sedan efter klo 14 så somna jag igen och vakna toksent, fast jag ställde 4 stycken alarm runtomkring i lägenheten. Min kropp tyckte det var helt okej att toksova igenom stereon, brandlarmet, telefonen x 2. Så där ja! Asch jag får helt enkelt städa en annan dag, jag har fan inge energi till det. I morgon blir en vilodag, det blir fan inga promenader alls, det räcker med att jag har promenerat över 70 kilometer förra veckan, och med denna takt lär jag slå mitt rekord på 100 kilometer på en vecka.
Nä nu ska jag ta och fixa lite innan öppning. Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar