onsdag 24 december 2014

Usch, vart lite upprörd nyss.

Snackade med en kollega, och vi snackade om julen och allt vad det är som innebär. Anyway, han beskrev sina julklappar han hade fått, och sina köpta julklappar från förra året, och ställde mig en fråga som gjorde mig helt paff. Tyckte du min klapp var lika värdig som den jag fick, eller?

Tappa helt hakan i marken. Och det är inte ofta jag blir chockad, men i natt vart jag det. Jag var tvungen och be honom att upprepa det han sade säkert ett par gånger och sedan föll jag i asgarv. Tror inte det var riktigt vad han hade väntat sig, och sedan i irritation så fräste han till och bad mig förklara vad som var så roligt!!!

Som sagt, jag är helt förvånad över människans tankesätt, och att det faktiskt finns människor som sitter och jämför vad de själva har köpt och vad det faktiskt har fått i julklapp. Förklarade kanske lite ironiskt samt elakt, men att jag var chockad över människor som honom.

Det är fan i mig inte vad julklappar eller presenter handlar om!!! Jiiiiisessss! Du ger väl något från hjärtat, oavsett vad?! Och du sitter väl för helvete inte och tänker, här har jag köpt en julklapp för 160 kr medan jag själv får en för 30 kr!
Nä, jag köper inte det där, då ger man fan i att ge något över huvudtaget. PUNKT!
Min klapp är värd mer än din, jiiiisessss, *skrattar*

Nä, det är sådana här tillfällen jag är så tacksam över det jag har, och faktiskt uppskattar människorna runt omkring mig, och då är jag fan hellre utan klappar och presenter för den största är nog kärleken från människorna, och det kan inget slå! Fan i mig va lycklig jag är över att slippa den där attityden. PUNKT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar