torsdag 14 maj 2015

När det kryper i kroppen

och hjärnan går på högvarv, hjärtklappning, stress som resulterar i nässelutslag och en växande panik för att du för ditt liv inte kan sova, så såg min dag ut. 
Det gick liksom inte för mitt liv att stänga av, försökte läsa, hade på en serie på datorn som jag sett femtioelva gånger, försökte med talbok, försökte med sömnmedel, den vart jag bara extremt dåsig av men fortfarande ingen sömn så långt ögat kunde nå. Försökte med allt i princip jag bara kunde komma på och inget bet, kallas stressad, uppe i varv och allmänt trasig. Hatar sådana dagar. 
Jag drog till Bauhaus efter att jag slutat i morse, av den enkla anledningen att jag behövde en pryl men framförallt att trötta ut mig själv, landa, och kanske kunna gå av stressen. Nope, inte alls, min kropp ville verkligen protestera idag. Oljade in bänkskivorna, fixade låset och massa andra saker, men ikke, ingen trötthet!

Värsta med att försova sig från jobbet förutom att man blir sen är att det blir en domino effect på det hela, så kollegan som jag ska avlösa blir sen till sin nästa tjänst och samma för den tredje osv. Allt faller som ett korthus, speciellt en dag som denna, dagen innan helg! Så inte nog med att jag är stressad, så blir resten av kvällen/nattens kollegor/personal påverkade av mitt fatala fuck up. Och nu väntar säkert ett samtal med chefen över min försening. *suck* 

ja, vad fan ska man göra när man inte kan sova, jag funderade ett tag på att sjuka mig vid 18 men som sagt har för mycket arbetsmoral när det gäller sådana saker. Nu sitter jag dock här som ett jävla trainwreck. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar