tisdag 12 maj 2015

När man är

så trött att man liksom inte riktigt hänger med, det är jag nu, medvetslös, jag lyckades ju vända dygnet helt rätt, det tog sin tid, samt med en migrän från helvetet. Nu inledde jag projektet att vända tillbaks det också, det var mycket svårare än jag räknat med. Jag var tvungen att ta en powernap, lord va svårt det var att kliva upp ur sängen!
Summering av semestern,  ja, va fan ska jag börja, det var extremt skönt att vara ledig, vila, umgås med människor man faktiskt älskar innerligt. Styra upp en hel del som jag inte orkat ta tag i då jag jobbar 24/7. Insett att vissa människor ska jag bara inte släppa in i livet igen, för jag orkar helt enkelt inte med "drama" och jag orkar inte, och jag är värd mer än bara smärta. Det var bra så.

Det var kul att få uppskattning, i still got game, som jag sade till hjärtat, det hade vart så lätt, men jag hade ljugit för mig själv, skadat mig själv, destruktiva beteende, skadat människor i min närhet, för jag vill inte ha någon annan än Mr, även om allt är som det är just nu, komplicerat, dock så kan mina gamla vanor dra åt helvete. För en gångskull tänker jag, innan jag agerar, den här gången tänker jag göra rätt mot mig och honom. Även om vi inte har lovat någonting till varandra, men jag har fan mer respekt för mig själv och framför allt för honom. Jag har faktiskt träffat människan i 7-8 månader så det är inte direkt något jag tänker slänga åt helvete. Samt så behöver jag inte lova någonting, im a lost cause tills han ber mig dra.

Sedan så hade vi helgen, jag vaknade ju upp mellan 7-8 och när väl kvällen kom så var jag så slut så jag gick och lade mig som en gammaltant. Jag och Elfving tog i alla fall i akt och njöt av det vackra vädret, promenera som fan och umgicks.
Jag såg däremot fram emot söndagen som fan, jag hade planerat en hel del, bara att skämma bort Mr, inte nog med mat, god musik osv. men planerna bara ikull kastades och ingenting vart som jag hade tänkt, för jag ville verkligen bara spendera tid med honom. And have a fucking great ass day. Jag drog istället iväg med hjärtat till bauhaus, och körde på med köksön, och tillslut fick Mr komma och hjälpa till. Så allt med planer, ja, vad säger man? Visserligen är jag evigt tacksam för all hjälp med ön, hjärtat och Mr. Absolut! Mer än tacksam, älskar verkligen dessa två så det finns ingen morgondag! But the datenight eller kalla det vad man vill, it went to shit kan man väl säga. Fick dock spendera tid med Mr en då, vi åkte till Akkurat och lyssna på blues och jag fick även honom att blöda igen samt sova med honom.
Som sagt jag ska inte planera något för det brukar ju alltid sluta i nåt helt annat.

Måndagen kom som ett brev på posten, fick dock umgås med Mr innan han skulle till jobbet, vilket uppskattas som fan.Han gör mig bara så glad, hatar dock innerligt när han måste dra. I fucking hate it!
Jag satte dock igång med att slipa bänkskiva och olja in allt, hjärtat trilla också in och vi (han) fixade det mesta med det sista med ön, så nu står den stadigt. Det enda som ska göras är i princip behandla bänken igen, det gör jag nog idag eller i morgon, jag får stå ut med att det luktar som det gör i lägenheten, men men, petitesser! Jag har kunnat städa i alla fall! Progress!

Anyway, veckan handlar väl för min skull att lösa ett dilemma. Så jag lär försöka klura ut något, vi får se om jag blir klokare eller om jag får bara släppa det och go on with my life. Sådant som märks.
Sedan så såg jag att jag fått en inbjudan till jobbeventet, men är redan uppbokad deluxx den 13/6 så den tacka jag nej till, finns liksom inte på världskartan.  Tycker det är skevt att det är en enda dag som man har tillfälle att gå på, och varför kör vi inte i höst, för i semestertider är ju bara allt annat än bra, ah just ja! Semestertider, då slipper bolaget stå för så många platser, never mind. Allt handlar ju om cash.
Helgen är inte alls spikad, men det ser dock ut att bli en väldigt lugn sådan, i och med att alla jobbar. Känns faktiskt en aning trist men what to do?  Ja, klockan är i alla fall snart 5 och jag har lyckas hålla mig vaken hittills, yey, så några få timmar till borde jag klara. Nä, nu får det vara nog med skriverier idag. Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar