onsdag 20 maj 2015

Regnet öste ner

igår och orken var som bortblåst, satt och skrota ett bra tag i soffan tills jag insåg att jag hade suttit hemma allt för länge. Vart social på länge? Eh check på den, och när hjärtat hörde av sig över häng så styrde jag upp mig.
Tänkte dra förbi Clas Ohlson för att fixa dukar men orkade inte stressa, hade typ 20 minuter på mig, så åkte raka vägen till Zinken.

Kärt återseende, sedan så promenerade vi till Hornstull, La Casa, dom har fantastiskt god mat! Asså, god damn! Vi käkade och snackade, sedan tog vi och gjorde knivsöder.
Vi gick till något hipsterställe, som en gång i tiden var ruskigt sunkigt, när jag flyttade till Sthlm, anyway, det var som att kliva in i en 80-tals rulle, Boy George osv. Asså brudarna hade stentvättade jeans, 80-tals frippor och det var bara helt enkelt fel! WRONG!

Vi gick ganska snabbt, sedan efter mycket om men hamna vi på Southside, satt och snackade vidare, mycket trevligt. Jag tog dock beslutet att vi skulle hem, för hjärtat hade ett möte på morgonen och jag skulle laga mat. Hörde även av mig till Mr som dök upp senare på natten. Så hade jag en bra dag igår? Eh, AMEN! Hade jag en bättre början på dagen idag än vanligt? Oh, HELL YEAH and HALLELUJA!

Anyway.
Snackade även men morsan, och det hade gått bra idag, så nu väntar vi ytterligare på besked. All den här väntan. Jiiiisesss.
Nu sitter jag bara och softar och borde kanske dammsuga samt styra upp mitt kök men orken lyser med sin frånvaro. Vaknade t o m ruskigt tidigt idag, och tänker fan i mig inte vila, utan nu kör vi på tidiga mornar, så kanske man kan sova utan några jävla medel. Ja, på tal om att sova, konstigt nog har Mr en inverkan på mig, så slipper dessa sömnmedel när han är i närheten. Sover som en stock, snarkade så hårt i natt, jag vaknade upp ett flertal gånger av mig själv när jag satte snarkningen i halsen *skratt* Well, jag är glad så fort jag får sova utan sömnmedel.
Nä, jag ska väl ta och dammsuga, ingen annan som gör det åt mig. Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar